Allereerst ik heb prive les en we zijn druk met ons "probleem" bezig maar aangezien bokt erg groot is en er vast wel meer mensen zijn die dit gehad hebben was ik benieuwd of er iemand tips heeft voor ons
.Sinds een paar maanden ben ik met Prince begonnen en ook gelijk gaan lessen, eerst bij iemand anders maar door omstandigheden veranderd van instructrice achteraf gelukkig maar want dit gaat beter.
Prince is 5,5 jaar en dus nog wel erg jong, ik rijd expres veel op de 2de hoefslag aangezien hij de bakrand erg handig vind als steun paal.
Mijn probleem:
Hij reageert slecht/ ofwel niet op mijn been, wel om voorwaarts te gaan maar niet zijwaarts of om mijn binnen been in de bocht/ volte.
Hij gaat plat door de bochten ( als ik hem soms uit zijn balans haal zodat hij er wel iets mee MOET doen zie/voel je hem gewoon schrikken omdat hij het eng vind om in te buigen). Alsof hij bang is dat hij dan gaat vallen.
Hij moet echt alles voor gekauwd krijgen en denkt zelf niet echt na.
Uiteindelijk na 3 kwartier gaat het wel iets beter, maar als je dan 2 dagen later weer gaat rijden begint het ritueel weer opnieuw zeg maar (het lijkt wel of er niets blijft hangen
)Ik zou dus graag wat tips willen om hem wat makkelijker (zijwaarts) op mijn been te laten reageren en het voor hem wat leuker te maken zodat hij misschien wat eigen initiatief gaat tonen.
We hebben afwisseling zat: af en toe naar buiten, soms een sprongetje een keertje naar het strand.
Maar het lijkt wel of hij alleen aan weide/eten denkt
Ik hoop dat jullie wat ervaringen kunnen delen

Groetjes Chloë
Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat hij niet heel erg onder de indruk is van mijn zweep
Zo heb ik het opgelost;