Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sammie schreef:Geen ervaring mee, maar zijn wel een aantal dingen die je kunt doen.
Laten nakijken door een physio
Grondwerk
Antischriktraining
Touwen spannen aan de bovenkant van z'n stal en allerlei gekleurde, krakende, wapperende dingen aan hangen. Zakken, frutsels e.d. Laat 't lawaai maken en zorg er voor dat hij er mee confronteerd wordt ofwel dat ie naar z'n voerbak wil of drinken. Wel zorgen dat ie er niet in kan blijven hangen, dus geen lussen maken oid. Hij zal het in het begin doodeng vinden, en sommige staan zeker een dag achter in de stal, maar liefde gaat door de maag.
Confronteer 'm met enge dingen! Die worden van zelf minder eng, maar zorg er wel voor dat het voor jullie beiden veilig blijft
Wat betreft het rijden. Laat de stap.. als de stap niet lukt dat komt wel. Stappen kun je zo snel verpesten door téveel willen.. Als ie in draf wel ontspant, zoek de ontspanning op in de draf. Stap korte stukken die goed zijn en negeer de gespannen gedeeltes.

, sorry hoor! eerst het medische uitsluiten lijkt mij toch handiger, en voor jou : je kan toch niet werken zo?

Dinopino schreef:Is dat paard vroeger wel in handen gekomen. Of heeft hij de eerste tijd geen mensen gezien. Ik heb ook zo'n angstig paardje dat is beter geworden maar heeft zijn tijd geduurd. Hij stond in de hoek van de stoel als de grote staldeur openging.
lolokanarie schreef:Dinopino schreef:Is dat paard vroeger wel in handen gekomen. Of heeft hij de eerste tijd geen mensen gezien. Ik heb ook zo'n angstig paardje dat is beter geworden maar heeft zijn tijd geduurd. Hij stond in de hoek van de stoel als de grote staldeur openging.
Hij is vroeger wel eens geslagen geweest als veulen, dat zal er ook wel voor een deel mee te maken hebben. Echt mensenschuw is hij niet. Hij komt wel in de wei, en in de box komt hij ook lief doen. Maar alles wat met werken en rijden te maken heeft vindt hij eng. Tis echt heel extreem, en het verbeterd maar niet!