Paard stijf in achterhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Paard stijf in achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 16:38

Hallo bokkers!
Let op, het paard waarover het gaat is niet van mij, maar van een vriendin die geen bokt heeft
Ik vroeg me af, wat mijn vriendin tegen de stijfheid in de achterhand kan doen?
Het is een niet al te groot paard en over het algemeen lekker voorwaarts,
maar volgens mijn vriendin loopt ze vooral na de galop niet meer lekker.
Ze wordt dressuurmatig gereden.

Hebben jullie hier wel eens mee te maken gehad?
En wat kun je het er het beste tegen doen?

xx Hilde

_natliii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:20

éuhm ik zou het zelf niet direct weten. Ik weet enkel dat een vriendin van mij haar paard er ook last van heeft. Die heeft haar dierenarts laten komen en geeft nu een poeder dat zou moeten helpen. Zij moet ook altijd lang inrijden en uitstappen. Of dit écht helpt zou ik niet met 100% zekerheid durven zeggen.. Ik zou wel tegen je vriendin zeggen om misschien eens een dierenarts te laten komen. Misschien kan die helpen of de oorzaak vinden ofzo

Hhilde

Re: Paard stijf in achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 17:59

Bedankt voor je reactie!
Iemand nog meer?

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:05

Hoi,

Wij hebben zelf ook een friese merrie van 3 jaar die ook heel vast zit in de achterhand.
Wij hebben er van allerlei dingen mee geprobeerd en na het advies van een paardenmasseur die zei longeer haar is
een aantal weken alleen maar met hoofdstel gaat het veel beter.
Als ze bv uit gleed dan zette ze haar achterhand er totaal niet onder en liet ze zich vallen.
We zijn nu een week of 4 met haar bezig en sinds de laatste 2x begint ze haar achterhand meer te gebruiken en drukt ze hem ook niet meer weg als je er met je hand overheen aait.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes Natasja

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:09

Een goede osteopaath laten komen om haar te behandelen, zo te horen zit de boel goed vast achter, verder kun je met suplementen ook een hoop doen, mijn paardje krijgt sinds 3 maanden Myoplast en doet het daar stukken beter mee :j

Michaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:08

Rustig beginnen met rijden daarna heel veel schakelen in overgangen, schijnovergangen rijden, schouder binnenwaarts en iets verzamelen in de galop. ik had een paard die dat ook had de achterhand was erg stijf en werd niet goed onder de massa geplaats, dat werd van veel oefenen een stuk beter.

Patriciavt

Re: Paard stijf in achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:48

Je zou juist zeggen dat ze na een galop fijner lopen! Die van mij wordt daar wel lossig van :)
Lekker veel tempowisselinge, actief maken, motor aan het werk!!