]Hallo, ik rij op een manege en ik heb een probleem. Als ik in stap ben zit ik helemaal prima maar als ik dan aan ga draven dan gaan vooral mijn onderbenen heel erg bewegen. Ik heb al heel veel geprobeerd maar ik weet echt niks meer. Dat heb ik ok tijdens het galopeeren. Wie kan mij helpen. XX
Laatst bijgewerkt door Apple op 25-10-09 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:letters kleiner gemaakt
ShauniBef
Geplaatst: 24-10-09 20:34
Probeer je lang te maken, en ONTSPANNN!
Laatst bijgewerkt door Apple op 25-10-09 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:letters kleiner gemaakt
lovelanga
Geplaatst: 24-10-09 20:35
kan je even een kleiner lettertype gebruiken, sorry maar ik vind dit irritant verder zou ik gewoon heel goed er op letten of je instructrice(?) vragen om je steeds erop te wijzen als je dat doet, leer je van!
Ontspannen en je beugels lang maken. Zitlesje misschien? Sorry, dat lettertype is niet nodig.
Iris_10
Geplaatst: 25-10-09 12:28
Daar had ik ook veel last van. Mijn rij instructrice zei dat ik mijn bovenbenen moest ontspannen en daardoor ontspannen je onderbenen ook.
Ik weet niet of je op de manege op kleine pony's rijd? Ik zelf heb lange benen en steken al aardig onder mijn pony uit. Doordat je benen onder je pony uit steken, is het vaak nog lastiger om je benen stil te kunnen houden, maar het grootste probleem ligt vooral aan bij je bovenbenen!
Heb je een foto? Ik denk dat je het bij je heupen/bekken moet zoeken.
Jenniferlevy
Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-09 16:21
Hee bedankt voor al julie antwoorden. Sorry voor het grote lettertype. Ik rij op paarden die nog niet heel groot zijn. Mijn instuctriece zegt ook dat ik me moet ontspannen maar op de een of andere manier lukt dat toch niet. Bedankt
Kun je niet aan de longeerlijn, dan hoef je even niet op te letten op het rijden, maar kun je bezig zijn met je zit. Wat mij hielp is dan de beugels uit (die kun je kruislings voor je over het zadel leggen en je laat je benen gewoon lekker afhangen. Ik kon me daardoor beter in mijn benen ontspannen en dat gaf rustigere onderbenen. Je kunt zo ook heel goed leren doorzitten, maar ook het lichtrijden gaat verbazingwekkend makkelijk zonder beugels, zo leer je echt vanuit je knieën te licht lichtrijden. (Je krijgt in het begin echter wel vreselijke spierpijn)
Mariska88
Geplaatst: 25-10-09 20:35
ik rij verschillende paarden (onder andere op een manege) maar je zult misschien ook verschil merken tussen de paarden zo rij ik wel eens op een pony en die kan zo lekker draven en galoperen, hier blijf je gewoon netjes door zitten maar zo heb je ook paarden die veel meer 'hobbelen'' en dan word het natuurlijk al weer moeilijker
denk dat anders je beugels uit doen nog wel eens wil helpen en bewust na te denken over je houding en over of je je wel ontspant, voel je spanning probeer dan via ademhaling weer te ontspannen (Met dit laatste heb ik geen ervaring maar hoor hier wel veel goede dingen over)