constante verbinding met teugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

constante verbinding met teugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 10:15

Hallo allemaal! :D

Maandag heb ik priveles gehad met mijn leasepaard. Mijn instructeur heeft me veel uitgelegd over de constante verbinding met het paard. (Ik rijd nu F3, F4) Hij zei dat ik te zacht ben in mijn handen en dat er geen constante verbinding is met de mond van het paard en dat het een kwestie van oefenen is voordat dat lukt en dat er een "kwartje moet vallen". Natuurlijk wil ik heel graag leren hoe ik een goede verbinding kan hebben.

Heeft iemand hiervoor aanwijzingen of tips?

Don_Zhivago

Re: constante verbinding met teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:15

zorgen dat je een constante LICHTE druk voelt in je hand..
aanleuning.. je moet voelen dat het paard je draagt en dat het paard zichzelf draagt...

ik denk dat je met te losse teugels rijdt, die moet je dus wat korter nemen en druk blijven voelen..

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 09:58

Jah ik moet ook met strakkere teugels rijden, het voelt voor mij dan wel heeeel erg strak maar je moet het gewoon worden anders heb je inderdaad geen contact. En doordat ik niet genoeg contact heb, kan mijn pony minder goed aanspringen in galop ;).

hafje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 12:49

geef steeds kneepjes met je handen en inderdaad een lichte druk.. het komt vanzelf wel goed!

Mouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 12:59

Mee gaan in de bewegingen van het paard, zorgen dat er geen bochtjes in de teugels komen en lichte constante druk houden.
Klinkt heel simpel is heel lastig! :o

Vajari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:35

Vragen en weer loslaten helpt bij mij

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 23:02

het gaat heel erg goed! Ik houd mijn handen meer bij me, en hij loopt elke keer met zijn hoofd omlaag, terwijl de teugels nu juist wat korter zijn. Dit is toch goed? Zoniet, dan hoor ik het graag, maar ik dacht dat dit de bedoelig was.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:44

Je kan nooit te zacht zijn met je handen, je kan wel contact hebben maar zeker geen constante druk voelen, want als je druk voelt in je handen ben je al te hard in je hand.

Het paard voelt elke beweging van jou hand, dus als je alleen met je ring vinger een ophouding geeft voelt hij dat echt wel, contact gaat om meer , je moet ook kunnen voelen wat er gebeurd, niet alleen in je handen maar ook in je zit, je voelt in je handen wat er achter gebeurd, als je paard goed zijn achterhand gebruikt moet je dat kunnen voelen in je handen , denk dat je instructeur je misschien wat meer moet vertellen over wat er gebeurd in het lichaam van het paard als je een ophouding geeft en die mag nooit groter zijn dan een hele , (want dan word het trekken en dan krijg je van die paarden die glimlachen wat je jammer genoeg heeeeeel vaak ziet) , daar heb je ook veel meer aan als je weet wat je doet en waarom, paardrijden doe je namelijk niet alleen met je handen maar meer met je lichaam.