Want ik probeer mijzelf er steeds op te corrigeren, en dan lukt het 5 minuten, maar dan staan ze weer naar buiten.
Alvast bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rider01 schreef:Daar heb ik nou ook wel eens last van en een van de fijne manegepaarden loopt dan altijd te dicht langs de rand van de bak... dat doet zeer weet je dat
Maar weetje, het is ook zo stom hier op de manege, ze hebben me nooit aangesproken op mijn houding! Anders wil ik wel eventjes een foto zoeken..

Telkens jezelf maar weer corrigeren, net zolang tot je voelt hoe het moet, en het vanzelf gaat. Echt, bij iedere hoek kijken of je tenen goed zitten, voelen of je zo netjes hebt en niet naar buiten duwt. Ik heb drie jaar lang met echte kapstokken gereden, en na een jaar lijken mijn voeten eindelijk hun plekkie gevonden te hebben. Het is echt een kwestie van blijven herhalen.Teddy321 schreef:Neeeee.....geen blokjes. Die blokjes zijn bedoeld om je hak goed uit te drukken, maar je gaat je tenen nog meer wegdraaien van die dingen. Ik spreek uit eigen ervaring!
. Heb een tijdje beugelblokjes gehad die van links naar rechts schuin zijn, en dan de lage kant buiten, verkeerd om dus. Dat hielp eerst wel iets, maar daar glipte mn hak snel door de beugel heen dus die heb ik er na twee weken ook maar weer af gehaald. Vriendin van mij had eerder last van en die heeft het opgelost door de beugels vast te maken aan de singel. Kan misschien helpen, maar is ook wel gevaarlijk, dus dat durfde ik bij mijn vorige, soms wat onvoorspelbare pony, niet aan. Bij mijn huidige paardje zou ik het nog wel eens kunnen proberen. Alleen weet ik niet of dat de manier is. Dan heb je kans dat je vanuit je enkel gaat draaien, en dit probleem komt van de onderkant van de bekken!
Ook in de galop ging het al beter! Mijn vader heeft foto's gemaakt, dan kunnen jullie zien dat het beter ging. (: