Zo enthausiast mijn paard (merrie van 14) buiten is, zo'n monster is ze in de bak.
Wanneer we lekker buiten aan het rijden zijn is er niets aan de hand, ze is voorwaarts en vrolijk en loopt goed over de rug én ontspannen.
Maar als we in de bak rijden, heeft ze ineens allerlei kwalen, ze drukt haar rug weg, draait haar kont naar binnen en naar beneden en houdt haar nek heel erg scheef.
Ook kauwt ze veel meer dan normaal en lijkt ze boos te worden als ik haar aanspoor.
Haar passen worden kleiner, en ze kan niet ontspannen lopen en doorlopen tegelijk.
Eerst dacht ik dat het gewoon klieren was, maar ik vertrouw het toch niet helemaal, omdat het wel lijkt alsof ze er echt moeite mee heeft.
Het komt niet door haar gebit, want zonder bit doet ze precies hetzelfde.
Ik dacht zelf dat het misschien door de rug kon komen, maar dan is het vreemd dat ze het alleen op zand heeft.
Verder is ze wel heel soepel en loopt ze nooit gespannen, maar in de bak is het echt net een kameel
tja ik weet ook niet hoe ik het anders moet noemen. Ze heeft verder in ieder geval genoeg afwisseling, buitenrijden, fietsen, longeren, wandelen, en af en toe een sprongetje, maar dat kan ze absoluut niet, ze sleept haar achterbenen gewoon over de hindernis heen, misschien dat het er iets mee te maken heeft.
ik heb hier trouwens nog even een foto wat een beetje laat zien hoe ze zich wegdrukt, terwijl ik de teugels gewoon helemaal los heb.
http://img11.imageshack.us/img11/9949/53082138.png
Ik hoop dat jullie ideeën hebben over wat dit zou kunnen zijn, en hoe ik het bakwerk voor haar makkelijker en leuker kan maken.
groetjes