na terugnemen teugels trekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loveRoes

na terugnemen teugels trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 15:34

Hai,
Ik was laatst aan t rijden op de verzorgpony van n vriendin van mij omdat ik een tijdje gelden mn ribben gebroken heb en dus rustig wilde beginnen en niet weer meteen op die van mij wilde stappen.
maar als ik haar terug haal van de galop naar de draf dan gaat ze eerst heel hard draven en doet ze haar hoofd helemaal naar beneden waardoor ze ook de teugels meetrekt. heeft een van jullie n idee hoe dat is af te leren of waarom ze dat doet zodat ik dat aan mn vriendin door kan geven?

Gr Lot

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:18

Hoe maak je de overgang? Vanuit je zit of vanuit je handen? Als je de overgang terug maakt door aan de teugels te trekken, dan kan ik me voorstellen dat hij terugtrekt. Maak de overgang door jezelf lang te maken en zwaar te gaan zitten, en dan kleine korte ophoudingen maken. Voorbereiden in de galop, die verkorten en dan terug naar de draf, wordt er vlak voor de overgang terug al aan de teugels getrokken door het paard, gelijk voorwaarts drijven en overnieuw beginnen. Je moet dus leren van de teugels af te blijven.

Aan een touw dat niet vast zit, kan ook niet getrokken worden...

maroes1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:06

inderdaad,rustig blijven met je hand en veel drijven met je benen...succes!

jurrepur

Re: na terugnemen teugels trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:34

ik denk ook gewoon rustig met je handen en veel met je zit terug halen...

x_Ladylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:46

Probeer haar terug te halen met je zit. Dat is het aller belangrijkst, helaas trekken veel mensen te hard aan de teugels. Terwijl je met je zit bijna alles kan doen. Inderdaad drijf ook veel met je benen.

succes :D

milkystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:04

Dat is vervelend zeg.
Het is vooral heel vaak de overgang maken. Na de overgang terug eerst maar naar stap en netjes rijden. Dan weer aandraven en weer naar galop, klein stukje galop en weer terug naar draf. Vaak en korte stukjes doen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:52

Vooral terugrijden op je zit en je niet laten verleiden om de teugel terug te trekken.
Succes