De stap was in het begin dus echt een drama, het ging gewoon bijna niet. We zijn nu al wel zover dat ze ook bij het losstappen al lekker vlot aan een lang teugeltje kan stappen. Zeker nadat ze 2 weken geleden is behandeld door een ostheopaat gaat het nog veel beter. Als je haar nu een beetje oppakt blijft ze ook wel goed stappen maar vraag je haar echt nageeflijk krijgt ze moeite. Ze gaat dribbelen, haar passen inkorten en onregelmatig lopen... Ook is het zo als je van draf naar stap gaat dat ze wel een halve bak nodig heeft om normaal, regelmatig te stappen. Daarvoor loopt ze niks als moeilijk te doen omdat ze natuurlijk ook nog eens nageeflijk moet lopen.
Aan de longe oefenen we dit ook regelmatig met bijzet. Dan heeft ze geen problemen met het stappen of van draf naar stap. Hooguit de eerste pas stap dat ze even moet zoeken maar dat is maar af en toe.
Ze heeft dus gewoon moeite met stappen onder de man. Zoals ik al zei is het met lange teugel meteen over.
Ze mankeert verder niks want ze is voor de behandeling van de ostheopaat nog naar een kliniek hier in de buurt geweest en helemaal onderzocht maar ze konden niks vinden alleen raadde ze aan om haar eens te laten behandelen door een ostheo.
De ostheopaat en dierenarts hadden ook wel een beetje het idee dat ze het moeilijk vind aangezien het ook nooit geoefend is en dat ze ook wel een beetje zoiets heeft van... ik doe zomaar wat het is makkelijker als ik een beetje ga dribbelen enzovoort. In draf en galop zijn er geen problemen. Ze gaf als advies als je de overgang van draf naar stap rijd haar bij wijze van vooruit te schoppen dat ze echt moet gaan stappen maar ze heeft dus wel een halve bak nodig dan...
Wie heeft misschien wat tips voor ons??? Ben benieuwd!