Mijn paard (Engelse volbloed, 6 jaar) is het hier alleen niet mee eens. Hij heeft giga veel engergie, wat er niet uit kan als hij op stal staat. Hij kan niet wachten tot z'n staldeur open gaat en hij eruit mag.
Ik zet 'm wel iedere dag los in de paddock of op een klein stukje gras, maar dit kan maar 1 tot 2 uur per dag..
Met rijden heb ik hier vooral last van, omdat-ie dan blij is dat-ie eindelijk z'n benen kan strekken is hij niet meer terug te rijden. Hij gaat steeds harder en harder en harder. Als ik hem dan terugneem, loopt-ie 2 stappen rustig, maar als ik dan weer ontspan dan gaat-ie er weer vandoor.
Ik heb geen flauw idee wat ik hiermee aanmoet. Misschien is het een idee om 'm wat afleiding te geven in z'n stal, maar ik kan niet zo goed bedenken wat dan.. De meest voor de handliggende dingen zijn bv. een bixbal of wortels onder het stro verstoppen ofzo, maar dat spoort 'm ook weer aan tot het eten van meer stro, en dat doet hij al te vaak en anders ben ik bang datie elke keer koliek krijgt oid.
Ik probeer 'm nu lekker hard te laten werken, met veel afwisseling, maar hij lijkt er daardoor juist nog veel meer zin in te krijgen.. Hetzelfde geldt eigenlijk voor eerst longeren voor het rijden. Daar wordt hij zo opgefokt van, dat er daarna helemaal niets meer mee te beginnen is.
Misschien heeft iemand tips over hoe ik 'm rustig kan krijgen onder het rijden, over afleiding in z'n stal, een manier om 'm snel moe te krijgen of wat dan ook? Alle tips zijn welkom