les nemen bij iemand die weet waar het om gaat,dus je niet laten leren hoe je een paard in een krul trekt,maar door voorwaarts,recht naar een lichte opvangende hand te rijden.
Plaisir
Geplaatst: 17-10-09 15:36
Je paard wilt gerust wel 'aan de teugel' maar wss krijg jij het er niet uit
Goed rijden, veel overgangen & figuurtjes rijden, lekker actief, niet aan de teugels gaan trekken/spelen, ontspannen en je pony komt vanzelf wel aan de teugel. Duurt wss wel even .
Zet er eens een ervaren ruiter op en kijk dan eens of HET PAARD niet aan de teugel wil lopen, of dat JIJ het gevoel en de ervaring nog niet hebt.
Ik denk het laatste eerlijk gezegd!
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 17-10-09 19:52
Ik heb een paard wat al iets ouder is en dus ook wat stijfer. Haar moet ik 20-30 minuten goed los rijden met veel wendingen, overgangen, voltes, enz. Daarna krijg ik haar zonder al te veel problemen aan de teugel. Maar het eerste half uur doet ze het echt niet.
Hang er astjeblieft niet allemaal troep omheen om hem "in die houding" te laten lopen. Steek er tijd in op de juiste manier, met en goede instructie!!!
voorwaarts neerwaarts, elk paard kan aan de teugel lopen, zonder de halve ruitersportwinkel er aan te hangen. zorg dat je eerst leert veel overgangen te rijden op je zit, dus niet remmen met je teugels.dat je paard goed voorwaarts is aan je been, en terugkomt op je zit. neem goede les en je zult zien dat het allemaal goed komt.
als je paard ontspant komt het allemaal vanzelf. Veel tempowisselingen, veel figuren. Zodra er juiste ontspanning is, dan kun je wat gaan vragen d.m.v. kleine ophoudingen
en dan begint het gezeur, het paard loopt in een houding maar hand volgen/hals strekken en oprichten is dat bijna niet meer mogelijk. Zielig dat jullie zo denken en niet aan jezelf willen werken.
Aprils_joke
Geplaatst: 19-10-09 21:26
brennie75 schreef:
femkefloris schreef:
wij zetten er altijd gewoon een bijzetteugel aan. naar een paar weken weten ze dat ze rond moeten lopen en klaar is kees