aangalloperen als ik wil draven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DaimyTeun

aangalloperen als ik wil draven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 16:19

Als ik aan wil draven gaat mijn pony eerst 2 passen galloperen en dan gaat ze pas draven.
Ook als ik maar 1 keer iets zeg tegen mijn vriendin gaat ie galloperen of als ik gewoon doorzit..
Wat moet ik doen?

Britt

Re: aangalloperen als ik wil draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:21

Dan geef je toch een te scherpe hulp waarschijnlijk ;)
Gevoelige pony die graag wil galopperen en misbruik maakt van het feit dat jij niet op let (als je tegen je vriendin iets zegt).

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:22

welke hulp gebruik jij om je pony te laten draven?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:22

Hoe oud is je pony?
Als hij nog jong is en/of niet zo goed is ingereden, dan kan hij dit soort foutjes maken. Met goed les kom je al een heel eind.
Veel (jonge) paarden maken een huppeltje bij het aandraven, en ook veel paarden galoperen aan als je door gaat zitten, normaal ga je namelijk eerst doorzitten als je in galop gaat, als je dat 100 keer doet, gaat je pony meedenken.
Niet afstraffen, maar zelf duidelijker worden.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:23

hoe oud is idd je pony? het kan ook stijfheid zijn, maar dat kun je zo niet bepalen..
Is je pony moeilijk op 1 bepaalde kant?

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:28

beter en gelijk het ritme aangeven, als jij goed het ritme aangeeft kan hij niet opeens overgaan op een ander ritme.

DaimyTeun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 16:29

De pony is 6 en is nu 3 maanden onder het zadel.
En ik geef gewoon normaal been, ik geef geen gallopshulpen.
Als ze aangallopeert gaan de oortjes naar voren als ik haar dan terug neem gaan de oren naar achter.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:30

dat maakt niet zo veel uit, als de oren maar niet in de nek gaan..
Je verteld dat hij nog maar net ohz is? dan zal ik er nu nog geen
probleem van maken en rustig opakken, hij is immers nog maar
een beginner :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:34

Wees zelf duidelijk in je hulpen en blijf de hulpen steeds op dezelfde manier herhalen.
Draf is met beide benen even druk geven. Galop is met je binnenbeen op de singel doordrukken (je kan je buitenbeen ook naar achter leggen en doordrukken, maar zelf leerde ik mijn paarden liever aanspringen op enkel mijn binnenbeen, dit omdat ik vind dat een paard op zo min mogelijk beenhulpen moet reageren en omdat je later ook te maken gaat krijgen met travers, appuyeren ed.)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 07:59

Denk dat het een balans probleem is, je zou misschien wat meer aan de basis in stap en draf moeten gaan werken zodat de pony weet wat je bedoelt, ook ze zijganegn zoals schouderbinnen en travers erbij gaan nemen, zeker bij een jonge pony is dat erg belangrijk, om hem sterker in de achterhand te krijgen.
Verwacht niet te veel van een pony die nog maar 3 mnd onder het zadel is, doe het rustig aan , de galop komt vanzelf als je zelf ook snapt waarom je de zijgangen moet aanleren.
Kijk eens op de site van www.paardenbegrijpen.nl , staan mooie oefeningen om je paard goed te trainen.
Ook is het logisch dat je pony andere dingen gaat doen als jij met je vriendin praat, dan ben je namelijk niet meer met je pony bezig en verleis je zijn aandacht, dus paardrijden is concentratie en anders moet je stil gaan staan als je wil praten onder je trainingen.
Heb je geen les verder?

DaimyTeun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 11:02

midgie schreef:
Denk dat het een balans probleem is, je zou misschien wat meer aan de basis in stap en draf moeten gaan werken zodat de pony weet wat je bedoelt, ook ze zijganegn zoals schouderbinnen en travers erbij gaan nemen, zeker bij een jonge pony is dat erg belangrijk, om hem sterker in de achterhand te krijgen.
Verwacht niet te veel van een pony die nog maar 3 mnd onder het zadel is, doe het rustig aan , de galop komt vanzelf als je zelf ook snapt waarom je de zijgangen moet aanleren.
Kijk eens op de site van http://www.paardenbegrijpen.nl , staan mooie oefeningen om je paard goed te trainen.
Ook is het logisch dat je pony andere dingen gaat doen als jij met je vriendin praat, dan ben je namelijk niet meer met je pony bezig en verleis je zijn aandacht, dus paardrijden is concentratie en anders moet je stil gaan staan als je wil praten onder je trainingen.
Heb je geen les verder?

Ja wel.. ik ga les krijgen vanaf volgende week..