Ik vraag me af of iemand goede oefeningen weet voor jonge springpaarden?
In- uitjes? of met een balk ertussen ? en nog andere goede oefeningen?
alvast bedankt allemaal

het is een jong paard dat moet geleerd worden,
gwn wat goede oefeningen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

yves__v schreef:chrisje_83 schreef:Heb je misschien ook les? Vraag het aan je instructeur. Hij of zij weet precies waar jullie mee bezig zijn en wat jullie aankunnen qua werk.
Hoe jong is je paard eigenlijk?
mijn eigen paard is 12
maar het is voor een jonge.
Babel schreef:Een 3 jarige en dan al gaan springen? Ik zou inderdaad doen wat Sonja zegt, nog niet te veel rijden, lekker naar buiten enz.
Maar springen, nog zeker een jaar, het liefst nog langer mee wachten!
chrisje_83 schreef:Als jij je paard op een dergelijke manier "kapot" wil rijden om maar aan dergelijke wedstrijden mee te kunnen doen snap ik niet waar je mee bezig bent! Geef je paard gewoon de tijd om sterker te worden, kijk en luister naar je paard!
chrisje_83 schreef:Als jij je paard op een dergelijke manier "kapot" wil rijden om maar aan dergelijke wedstrijden mee te kunnen doen snap ik niet waar je mee bezig bent! Geef je paard gewoon de tijd om sterker te worden, kijk en luister naar je paard!
Iris_Z schreef:Weer zo een topic waar iemand iets vraagt maar het liever niet aan wil nemen... Vraag dan niks zeg!!!
Alane schreef:ik bedenk dan dat wanneer je je paard wilt laten deelnemen aan de comptetitie voor 4 jarigen, je je vraag hier niet zo stellen...
een balkje of sprong meenemen in de training is niet verkeerd, maar doedat io met je instructeur, die kan vanaf de grond bekijken hoe de training vorderd en of jij en je paard er aan toe zijn... het is immers de combinatie die het moet doen en niet alleen het jonge paard....
bulck schreef:chrisje_83 schreef:Als jij je paard op een dergelijke manier "kapot" wil rijden om maar aan dergelijke wedstrijden mee te kunnen doen snap ik niet waar je mee bezig bent! Geef je paard gewoon de tijd om sterker te worden, kijk en luister naar je paard!
Ik vind dit nu toch wel wat overreageren horen. Cavaletti werk en kleine sprongetjes zijn ideaal voor de ontwikkeling van je paard. uiteraard altijd met mate en kijkend naar elk paard.