Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Christah schreef:Allereerst is het belangrijk dat je zelf niet zo focust op de galop. Gewoon rijden, sterk maken. Veel overgangen, tempowisselingen, figuren rijden. Ook het halthouden en achteruit gaan regelmatig meepakken. En bv. oefeningen als: draf - halt - achteruit - draf in een redelijk tempo achter elkaar doen. Actief houden, niet klakkeloos dat rondje rijden.
En dan af en toe een paar pasjes galop meepakken. En weer terug, en doorrijden of het helemaal niet om die galop gaat. Meteen weer een figuur rijden o.i.d.
Maar focus vooral niet teveel, daar wordt jij gespannen van en dat merkt het paard. En dan wordt het één groot fiasco kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Iedereen zegt hier wel kilometers maken, maar zelf ben ik veel meer van een aantal korte stukjes. En soms tijdens het rijden ook gewoon eens geen galopje. Eerst sterk maken, dan komt die galop echt wel voor elkaar.
en uitgelegd.
ik ga onbewust me te veel over die galop zitten denken en dan lukt het niet meer.