Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Niene06 schreef:hoi Bokkers,
fijn dat jullie de moeite nemen om dat even te lezen.
mijn vriendin heeft een onzend leuke merrie gekocht. Nu heeft zei haar gekocht als gezeltsschaps pony voor haar paard en vroeg ze aan mij om haar te gaan rijden en daar zeg ik geen nee tegen.
nu mijn probleem:
ze loopt heel netjes. Maar het probleem zit het in de galop. Op het moment dat ik terug wil naar de draf vertikt ze het ze blijft geloperen en ze wil niet meer terug. Je kan haar tegen houden tot dat ze stilstaat dan galopeerd ze stilstaand nog even door en dan stapt ze weg als je dat weer aan wil draven gelopeerd ze gelijk weer aan.
De overgangen van stap naar draf of van draf naar stap doet ze uitstekend. Ze reageerd goed op je been en als je haar tegen houd. Aan de longeerlijn gelopeerd ze ook zo aan en komt ze wel zo terug. Op stem reageerd ze wel maar niet als ze terug moet naar de draf. Blijven geloperen helpt niet want dan krijgt ze haar zin en ze loopt zichzelf helemaal kapot (al geprobeerd). Les heb ik niet omdat ik recreatie ruiter ben en gewoon voor mijn lol rij hier hoef ik dan ook geen reacties over. De merrie is 13jaar.
hopelijk weet hier iemand een antwoord op
alsvast bedankt