Vandaag ben ik voor het eerst naar de pony geweest die ik mag 'doorrijden', superleuk natuurlijk
! Maar deze pony word door een meisje gereden die haar niet erg aanpakt, daarom had ze gevraagd of ik dat wou doen, omdat ze soms heel koppig is. De pony is een Welsh A, van 7 en is zadelmak, verkeersmak etc.. De laatste jaren is er gewoon eigelijk wat met haar rondgehobbeld achter een andere pony aan. Maar nu gaat dat ook niet meer zo goed, galop lukte sowieso niet goed. Nou daar stapte ik op, lekker stappen met lange teugel, zus er eerst even naast (je weet maar nooit). Maar toen ik op een volte gewoon aan het stappen was met de teugels op maat begon mevrouw te bokken, ze wou naar haar vriendinnetjes toe. Normaal hobbelde er altijd een pony voor haar aan, nu niet. We hebben alleen maar gestapt en hele kleine stukjes gedraaft met iemand ernaast. Na alle bokken uit te hebben gezeten (vraag me niet hoe, normaal ben ik echt slecht in bokken uitzitten
), en nog een beetje gewoon gestapt te hebben, hebben we haar nog even aan de longe gedaan. Rare volgorde, maar eigen veiligheid gaat even voorop. Ze ging alleen maar even hard, en wou weer naar haar vrienden toe.. Ging alleen niet door, wel weer goed geëindigd. Daarna het meisje wat er normaal op rijd er even opgezet. Daarbij was ze natuurlijk veel braver, maar toen ze haar even aanpakte ook weer een bok.. Heel verhaal, maar uiteindelijk ging het toch goed.Maar, hoe kun je dit in hemelsnaam afleren?
Ik geef elke keer gewoon vrolijk een schop als ze een bok geeft, mag gewoon niet en natuurlijk handen hoog. En als ze bijna bokt ook een schop, omdat het gewoon echt niet kan zoals ze dat doet.
Ik weet niet of ik zo alles verteld heb, maar het meeste wel, denk ik
.
Precies wat ik wilde zeggen.