Struikelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

claire_devon

Struikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 20:08

Mijn paard struikelt met zijn rechter voorbeen.
Steeds als ik met hem ga rijden gebeurt het wel een aantal keer.
Toen ik laatst in de wei kwam en hij naar me toe wilde lopen, gebeurde het weer.
Nu zou ik eens willen weten wat ik hieraan kan doen?
Aan de hoeven ligt het niet, dit heb ik laatst al aan de hoefsmid gevraagd.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.. ;)

midgie

Re: Struikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 07:53

Je zou met een technische training het gewicht wat meer van de voorhand kunnen halen, is zo ie zo verstandig als je rijd, ga de achterhand sterker maken door middel van zijgangen aan te leren.
Je kan dit het beste aan de hand leren zodat je kan zien wat er gebeurd, je zou het eens met je instructrice door kunnen nemen, zij zou ook kunnen zien waar het probleem zit.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:28

ik heb hetzelfde probleem met mijn verzorgpony maar dat gebeurt bij mij alleen als hij niet voorwaarts genoeg is.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:38

Je kan het ook voor de zekerheid aan de DA vragen. Kan ook iets medisch zijn... was bij mijn pony ook. Hoeft niet hoor, maar het kan wel...

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:44

bij mij gebeurt het met consentratiegebrek. Zo lag ze laatst met uitstappen op haar knieen met mij erop.
Maar ik rij dan ook op een hobbelveld.. zolang ik haar aandacht heb en veel overgangen etc. om haar achterhand er inderdaad erbij heb gaat het prima. ze is nog maar 3 maand onder zadel dus nog rustig aan...