Paard loopt te diep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk1605

Paard loopt te diep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 19:15

Hai,

Het paard waar ik op rij gaat na een tijdje rijden lekker ontspannen lopen. Dat betekend voor haar, dat ze echt met haar neus over de grond schuurt. Ik vraag haar dan niet omlaag, dat doet ze van zelf. (Ben wel heel blij mee, dat ze vanzelf zo ontspannen gaat lopen!) Maar hoe kan ik haar nou iets minder diep laten lopen? Iets 'hoger' vragen?

Iemand tips?

Groetjes,

zij

Re: Paard loopt te diep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:16

ik herken dit. zodra ik dan wat teugels op maat wil nemen is de ontspanning ook gelijk weg. er is helaas bij die van mij geen gulde middenweg vaak... dus ik ben benieuwd naar tips :)

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:20

bij mijne helpt;
met je hand iets tegen houden en van achter je been meer eraan bij mijne komt ze koppie er dan mooi uit.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 19:21

met beide handen, of alleen binnen/buiten hand xxkaja?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:22

Op het moment dat je het paard meer "op" wil, moet je achter onder brengen.
En natuurlijk je teugels niet al te lang laten worden.
In het begin zal het paard wel wat zwaarder in de hand gaan lopen, maar als je het goed doet, dan is dat tijdelijk en laten ze ook in de hogere lijn los.
Niet direct een Anky houding vragen he!!!!! :D :D

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 19:24

okee, dus eigenlijk het gewoon een beetje 'tegenhouden'? (natuurlijk niet als een gek trekken en weetikwat :+) Ik geef idd dan mee met de teugels, omdat ik 'bang' ben dat ik te hard in de mond ben.

En nee (: er zal geen ankyhouding komen. Dat gaat veeeel te ver vind ik persoonlijk :+

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:24

in mijn geval is dan de ontspanning gelijk helemaal ver te zoeken aerdenhout1, wat zou ik daar aan kunnen doen dan? of is dat een qestie van wennen volgens jou?

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:25

beide handen.

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:27

SUCCES :D

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 19:28

ga het zeeer zeker proberen! Dankjulliewel:) Als er trouwens meer mensen zijn met tips. Is nog altijd welkom hoor!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:31

zij schreef:
in mijn geval is dan de ontspanning gelijk helemaal ver te zoeken aerdenhout1, wat zou ik daar aan kunnen doen dan? of is dat een qestie van wennen volgens jou?

Het is een beetje gevoel wat je moet hebben in wanneer je moet aanspannen en loslaten zeg maar.
Maar een goede instructeur of trice moet je daar heel goed mee kunnen helpen.

elude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:10

Absoluut niet oplossen met je handen!
Wij hebben er ook zo eentje op stal en er word echt sterk op gelet dat we daarbij niks met onze handen doen, gewoon op de zit en met je benen.
Als je paardje te diep gaat been geven! En natuurlijk de teugels niet te lang laten.
Als jij met je handen je paard gaat opvangen, gaat je paard steun zoeken aan je hand en krijg je alleen maar meer problemen.

Miss_meee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:19

Inderdaad, NIET met je handen oplossen. Rijd hem naar voren, of eventueel met een tikje maar NIET met je handen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:24

Naar voren rijden, overgangen en veel figuren, teugeltjes op maat houden , kan zijn dat hij/zij gaat hangen maar juist dan weer been bijgeven en dus naar voren werken, het kan zijn dat hij iets boven het tempo gaat lopen dit los je weer met je zit op.

(offtopic welke friezenstoeterij werk je ?? )

Tom_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:44

Heey, Ik zou zeggen je teugeld on contact even var korter dan normaal, Je drijfd tegen je teugel aan en laat er op een gegven momend niet lager meer lopen. Gaat ze hangen in je handen doe je weer een beetje been bij. Mocht het allemaal niet werken. Dan zou je een pasoa kunnen gebruiken dan kan je zelf instellen tot hoe ver ze naar benden mag.