Ik heb in het paasweekend 2 keer gereden op een paardje van een kennis van hippics. Ik merkte dat die redelijk lekker voorwaarts reageerde op het been, ik kreeg met een stapel overgangen de achterhand er naar mijn idee echt lekker onder, maar ik kreeg geen lengtebuiging om mijn binnenbeen... Gewoon bij het rijden van voltes en wendingen bleef hij kaarsrecht, ik kreeg er geen buiging uit.
Nageeflijkheid was ook niet alles, maar dat was naar mijn idee mijn schuld, maar hij hield zich zeker niet heel erg vast (ik vroeg m er niet door aan de voorkant, hoewel ik de achterhand er wel bij had)
Ik heb m de 2e dag met een spoortje gereden,. waarbij de reactie wel iets beter was, maar nog niet helemaal naar mijn smaak (oftewel nauwelijks reactie, maar wel iets)... Op moment dat ik bijtikte met de zweep ging ie alleen maar voorwaarts, ik kreeg geen (lengte)buiging...
Op moment dat je bij hem de contrastelling erbij pakt (zonder de binnenteugel helemaal los te laten, maar absoluut geen druk op de binnenteugel) pakt hij het bit vast en kan je helemaal niets meer ermee, overigens wel makkelijk weer weg te nemen door het bit los te laten en met been naar voren te rijden, maar ja, dan krijg je m ook niet in die contrastelling...
Ik rijd dit paard absoluut niet vaak, het is echt heeel af en toe als de eigenaresse geen zin heeft in rijden (gewoon geen zin, of door bijvoorbeeld kiezen trekken ofzo) en de bijrijdster niet kan... Ongeveer eens in de 2 maanden ofzo, maar ik vraag ma af hoe jullie zoiets aan zouden pakken...
Had ik toch de nageeflijkheid erbij moeten pakken? (ik zal ff foto uploaden zo, van hoe ie liep met losrijden en later...)
Losrijden
En wat later