Ik rijdt sinds vorige week een ruin die al een tijdje niet gereden is. Hij gooit tijdens het rijden zijn kop de lucht in en die gaat heeeel af en toe naar beneden( en schudt vaak met zijn hoofd.Ik krijg totaal geen contact met de mond en wanneer hij even ontspant ben ik hem na 3 sec ook weer kwijt.
Verder is hij heel stijf en wat voor oefeningen ik ook doe om hem wat losser in zijn lijf te krijgen het heeft geen resultaat. Het is ook nog eens een paard van minsten 1.80 dus ik wordt zo uit het zadel getrokken!
Weten jullie wat hier aan te doen? Ik wil heel graag met hem aan de slag en het langzaam opbouwen, maar weet gewoon niet hoe het aan te pakken, dus zijn tips heel erg welkom

ps hij heeft veel springtalent en zou dit ook willen gaan doen, maar wil hem eerst gewoon lekker ontspannen hebben lopen.
ik verwacht eigenlijk helemaal niks hoor want ik wist ze hadden al gezegd dat er eel lang niks mee gedaan was, maar ben er nu 2 x opgekommen om te kijken hoe het ging, heb toen ook alleen maar wat stapwerk gedaan en wat gedraaft en dat maar een klein halfuur. Verder ook alleen maar contact gehouden en geen gefriemel of wat dan ook.