Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ClaudiaMP schreef:als jij aanspringt ( waarschijnlijk in de hoek ) en je komt naar de lange zijde ga je terug rijden doe dit niet te lang en laat hem dan weer eens een stuk vooruit rijden.
krijg je hem niet terug gereden ho is ho dan laat je hem maar eens stoppen.
veel overgangen in de galop gaan rijden
ook kan je een andere manier gebruiken maar weet niet hoelang je al rijd enz.
als ik het zo lees laat je hem weg crossen je houd je buiten teugel eraan en drijft een beetje je vangt hem wel op, gaat hij nu veel langzamer drijf je hem echt goed aan.
hij wil galoperen dan gaat hij ook door totdat jij het zegt. dan kan je hem op een geven moment rustig laten galoperen je gaat wel door ookal wil hij in draf.
beetje vaag uitgelegd hierboven![]()
![]()
maarja één goede tip ( de beste )
zoek een instructeur zo vanachter een computer kan ik niet zien hoe jij rijd enz. het kan ook zijn dat jij TE veel mee gaat met de beweging als je op zijn rug zit dat hij denkt dat hij steeds weer word aangedreven en als je dan toch remt met je handen, het paard toch altijd kiest voor rennen

lady88 schreef:maar ik kan die van mij niet laten galopperen aan de longe zonder een elastiek om te doen anders wordt ik door de bak heen getrokken maar zal het is proberen