buigingen, overgangen(verzamelen en verruimen) conditietrainingen(lange afstanden& de andere x weer veel galopperen of lange afstanden draven en af en toe gewoon alleen maar laten stappen in wat zwaarder zand) springen (simpele sprongetjes)
Wat heel goed werkt is het rijden van zijgangen zoals wijken,schoudervoor, schouderbinnenwaarts,travers, renvers omdat je het paard dan uitnodigd om zijn achterbenen onder te plaatsen. Ook een goeie oefening is het paard laten halthouden enkele passen achterwaarts en dan direkt naar voor in stap , draf of gallop.en inderdaad veel schakelen. Pas wel op dat het paard dit aankan en geen verzuring vd spieren oploopt dus goed opbouwen.
balkjes lopen, klein sprongetje, overgangen rijden, ik weet niet of je een zandverstuiving oid in de buurt hebt, maar laten stappen in klapzand (verstuiving) is ook een hele goede!!
ZusJacobs
Geplaatst: 23-09-09 12:08
NenaC schreef:
balkjes lopen, klein sprongetje, overgangen rijden, ik weet niet of je een zandverstuiving oid in de buurt hebt, maar laten stappen in klapzand (verstuiving) is ook een hele goede!!
Kun je uitleggen wat dat verder inhoud? groetjes
suliev
Geplaatst: 24-09-09 09:33
Belangrijk aspect bij trainen en spieropbouw 1/4 stap 1/4 draf 1/2 galop Veel galop, proberen hem/haar te laten klimmen in de galop is wel erg belangrijk, dus vanuit de achterhand. Als je hem laat graven, op de voorhand dus krijg je een incorrecte bespiering.
Soemajjah
Geplaatst: 24-09-09 14:39
Wat ik raar vind is dat niemand zegt gewoon veel stapoefeningen op verschillende tempo's. Want als er één gang is die al de spieren doet werken is het stap en voor meergangers tölt. Draf is zeer goed voor de rugspieren. Trage galop is goed voor de buikspieren en rengalop is goed voor de borstspieren. Telgang is goed voor buik- en borstspieren. Dus zou ik aanraden om te wisselen van tempo, van verzameld naar uitgestrekt en terug. Dit kun je gewoon op wandeling doen.
Veel tempo en gangenwisselingen dat is het belangrijkste om mee te beginnen. Maar vergeet hierbij absoluut niet om de achterhand van het paard erbij te rijden. Anders heeft het allemaal weinig zijn naar mijn idee.