Paard op voorhand door achter wat overbouwd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie05

Paard op voorhand door achter wat overbouwd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 16:42

Hallo,

Mijn paardje is 4 jaar ze liep de laatste tijd erg lekker, de laatste 2 dagen loopt ze best wel op de voorhand, en nou vroeg ik me af omdat ze nog wel aan het groeien is daardoor nu wel een beetje overbouwd is achter of het daarmee te maken kan hebben? En wat ik daaraan moet doen door trainen of gewoon even rustig aan doen?

Storm

Re: Paard op voorhand door achter wat overbouwd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:51

Je paardje is nog heel jong, dat ze achter nog wat moet groeien, dat komt vanzelf wel goed.
Blijf nu gewoon lekker door haar lijf rijden en goed van achter naar voor toe. Blijf je werk ook leuk houden, maak eens een buitenritje, leg een rij balken neer of doe wat grondwerk.
Het is pas 2 dagen dat ze op de voorhand loopt, misschien heb je de afgelopen dagen wat teveel gedaan met haar, geef haar een paar daagjes vrij en doe andere dingen met haar.
Vergeet ook niet dat je niet teveel moet doen met je jonge paard, ze is nog maar heel jong.

Morrie05

Re: Paard op voorhand door achter wat overbouwd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 09:00

Bedankt voor je antwoord!

Het id idd normaal hoor dat ze nog groeit. Ik heb haar juist de afgelopen week rust gegeven, en daarna is ze zo gaan lopen.
Ik doe ook heel veel afwisseling ja en dat zal ik dan blijven doen ;)