!help! ik heb een probleem met me handen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bear95

!help! ik heb een probleem met me handen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 20:10

hallo alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht.
ik heb een probleem met me handen ik verkantel ze om kracht te zetten heb al heel veel les alleen ik doe het automatisch dus voel het ook niet meer als ik het doe kan iemand mij hiermee helpen?
ik hoop dat jullie me tips kunnen geven

Joyro

Re: !help! ik heb een probleem met me handen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:44

Ik heb eigenlijk alleen nog maar vragen voor je en nog geen advies:
Wat bedoel je precies? Bedoel je dat je ze van rechtop naar pianohandjes draait? en waarom zou je met pianohanden meer kracht hebben?
En dan nog iets; heb je deze kracht uberhaupt nodig? Meestal zit het namelijk niet in de kracht, maar in de juiste hulp.
Met wat meer info, kunnen we je mogelijk beter helpen.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:45

Als je je handen/polsen naar beneden draait is er een hele handige oplossing: skatebeschermers voor om je pols :+

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 06:17

nee ik heb op mijn vorige manege geleerd dat je je handen rechtop moet hebben alleen nu leer ik dat je je handen iets moet kantellen en polsen naar buiten alleen ik draai me vingers omhoog wrm ik kracht wil zetten weet ik niet??

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:02

ik snap het kantelen ook niet zo goed..
eigenlijk kan ik me er helemaal geen beeld van vormen..
kun je misschien een paar fotos toevoegen (hoef je niet eens voor op paard te zitten, maar hoe je dan je handen hield en nu moet houden)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:25

Als ik het goed begrijp heb je je handen rechtop, en dan draai je ze naar buiten waarbij de palm van je hand omhoog komt? Klopt dat ?
Ik zou je instructrice of misschien een vriend/vriendin vragen er een tijdje goed op te lessen, en het constant tegen je te zeggen. Je word er op een gegeven moment helemaal scheitziek van maar op een gegeven moment ga je het zelf weer goed doen!! Ook jezelf constant controleren tijdens het rijden, gewoon in je hoofd steeds zeggen: Handen, handen, Handen enz.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:59

Een letter van de bak in je hoofd nemen (H?) en dan steeds je handen controleren op dat punt.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 07:19

Oooh ik heb hetzelfde probleem! doordat ik aan veel te veel dingen moet denken denk ik er niet meer aan dat ik me handen ook nog rechtop moet houden!Het staat ALTIJD op me protocol want ik bne gwoon veel te veel met de pony bezig! het lukt me maar niet om me handen rechtop houden! ;(

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:13

Oefenen oefenen oefenen! Ik heb het met zowel mijn handen als mijn benen/voeten gehad, en doordat er echt continu op gehamerd is heb ik in ieder geval mijn voeten al weten te verhelpen. :) Maar wat ik je in ieder geval zou aanraden is -als het mogelijk is - je instructeur te vragen erop te letten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het na twee jaar nog niet kan, maar ik blijf oefenen. Wie weet over een jaartje of tien.. :+

sjefke76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:00

Hoi, dat is niet gemakkelijk, iets wat je jezelf (verkeerd) aanleert.. Laat je instructeur hier steeds op letten en je erop attenderen. Bedenk je continu dat je twee kopjes hete thee in je handen hebt en dat die rechtop moeten blijven!
Succes!