Probleem met doorzitten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TessaS

Probleem met doorzitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 19:48

Hey bokkers :Y)
Met rijden gaat alles best wel goed al met mijn wedstrijdpony. Eindelijk wordt ze weer ontspannen en zo.
Alleen mijn grootste probleem is het doorzitten! Ik kan maar niet doorzitten. Als ik maar een paar pasjes ga
doorzitten, wordt de pony gelijk erg druk en wordt ik gespannen, dat is niet de bedoeling, alleen het wordt maar
niet beter.
Hebben jullie ook tips voor mij ?

Groetjes Tessa :9

notska

Re: Probleem met doorzitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:56

Je moet je knieen beter ontspannen dan ga je vanzelf op je billen zitten.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:19

Laat iemand kijken hoe je doorzit en je ga dan samen na waar je niet ontspannen bent/waar je verkeerd aanspant etc.
Zorg dat iemand je kan laten voelen hoe je wel moet zitten en daarna is het een kwestie van kilometers maken en telkens weer het juiste gevoel na willen streven.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:22

Ga aan de longe, doe je beugels eraf en het liefst ook je teugels. Laat degene die de longe vasthoudt zich even op je paard concentreren. Sluit je ogen, en ontspan jezelf. Laat je armen langs je lichaam hangen. ONTSPAN. :j

Ik had er ook last van met mijn verzorgpony! Dit was echt het enige wat hielp! Je moet het gevoel krijgen. Als het goed gaat, doe je je beugels eraan en bouw je het meer op. Maar, onthoudt die ontspanning!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:26

Bouw het ook op. Dus probeer eerst een paar pasjes, en bouw het steds een paar pasjes uit!
Begin desnoods aan de longe zonder beugels! Gewoon benen ontspannen laten hangen!

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:28

Ik kon ook voor geen meter doorzitten. Het hielp bij mij heel goed om telkens bij het losrijden eerst een tijdje aan de lange teugel te doorzitten, een beetje sukkelen dus. Op die manier ontspande ik veel sneller dan tijdens de dressuuroefeningen zelf.
Kan inmiddels niet meer zonder doorzitten, het is zelfs zo erg dat ik lichtrijden niet eens meer kan (kan helemaal niet lekker doorsluiten). Ik heb nu dus het tegenovergestelde probleem nu :') .