Na een tijdje zoeken, en een maand proberen heb ik een leuk paard in half pension kunnen nemen. Zijn naam is Vasco, een ruin van 11 jaar. Hij heeft een schofthoogte van 1.72 m ongeveer. Ik weet niet veel van stambomen af, maar blijkbaar stamt hij af van een zekere 'Nabab'. Hij is springgefokt en heeft ook meermaals jumping gedaan, hij twijfelt nooit en gaat over alles heen
. Hoe hoog hij al heeft gesprongen weet ik niet. Hij is bruin van kleur, een witte mooie bles en zwarte manen, staart en benen.Hij is heel braaf en ook onder het zadel zet hij geen stap verkeerd. Soms is het probleem dat hij wel liever lui is dan moe. Hij heeft een jaar niet veel onder de man geweest en is daar dus een beetje lui van geworden. Dressuren vind hij minder interessant
.Iemand tips om hem wat enthousiaster te maken bij het rijden? Ik dacht een beetje longewerk om zo veel te oefenen op de overgangen en werken op stemhulpen, want hij reageert weinig op beenhulpen. Hij staat momenteel 24/7 buiten met inloopstal, 1 ha weide en een er is een piste van 20 op 40 aanwezig. Binnenkort gaat hij terug naar de pensionstal (omdat zijn baasje dat momenteel zo wilt... vind ik een beetje jammer want dan is er minder weidegang).
Al bij al ben ik heel blij, ik zal straks nog een paar foto's plaatsen mochten jullie dat willen. Verder heeft de eigenaar ook nog een fries (waar ik vandaag zalig mee heb mogen rijden, maar daar heeft een ander meisje al pension op
, de moeder van Vasco (wordt amper mee gereden owv slechte lymfedrainge in achterbeen) en een tinker die momenteel op een andere weide staat. En ook nog een klein shetje
.In ieder geval, mijn grote vraag gaat voornamelijk over het enthousiaster maken onder de man en meer reageren op beenhulpen, of nog beter, stemhulpen. Iemand raad?
groetjes!