alvast bedankt! xxxSanne
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
newmom schreef:Als jij er zeker van bent dat je er mee over weg kunt,
je houdt je been stil, en drijft niet constant met je hak. etc.
dan zou je het idd gewoon eens moeten proberen.
of je nou met zweep erover heen gaat of een knopje om hebt maakt niet uit, als je er maar eerlijk mee om gaat en er mee om WEET te gaan.
dus als je beenligging niet stil is, dan niet doen, daar maak je hem/haar alleen maar ongevoeliger mee en ben je straks nog verder van huis.
succes!!
iedereen zegt toch altijd dat sporen voor VERFIJNING zijn?
Goed dat je sowieso af en toe een 'spoor pauze' in last
Minjon schreef:sporen zijn niet om hem harder te laten lopen, daar is toch echt de zweep voor.
Heino schreef:Nee dit zou ik absoluut niet doen. Sporen zie ik als verfijning/ondersteuning van je kuithulp, niet als middel om een paard vooruit mee te trappen.
Ik vind dat Arabesk je heel goede tips geeft, daar zou ik mee aan de slag gaan (en eventueel een andere instructeur zoeken)
Charis_xX schreef:Die van my rijdt ik met knopspoortjes..
Gewoon omdat ze haar achterhand&schouder achterwege laat, gebruik ik dat als extra begrenzing..
Ze moet wel gewoon op myn been reageren..
Bij my gaat het zo: kuithulp..Geen reactie?Spoortje erin.
Overgang laten maken&meestal reageert ze dan wél op myn been.
Waarschijnlijk is er tóch iets niet goed met je instructeur/instructrice, anders had je pony allang voorwaarts en aan het been geweest.....
SanneLufMell schreef:zo wil ik het dus ook gaan aanpakken!Charis_xX schreef:Die van my rijdt ik met knopspoortjes..
Gewoon omdat ze haar achterhand&schouder achterwege laat, gebruik ik dat als extra begrenzing..
Ze moet wel gewoon op myn been reageren..
Bij my gaat het zo: kuithulp..Geen reactie?Spoortje erin.
Overgang laten maken&meestal reageert ze dan wél op myn been.
Jammer dat jij dat niet wil inzien.