hoe,spieren/schouders naast schoft opbouwen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

hoe,spieren/schouders naast schoft opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 21:41

ik hoop dat het hier goed staat?

mijn haflinger is aan 1 kant meer bespierd langs schoft/schouders dan andere zijde(van achter bekeken is dus ene kant boller dan de ander.
met welke oefeningen kan ik hem daar aansterken?

hij is links gebogen van zichzelf maar het gaat ook om de linkerkant die ''lager'' is.

ik hoor graag specifieke oefeningen voor dat deel.. :D

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:49

Wat moet je doen van je instructrise?

In elk geval moet je je pony rechtrichten. Van daaruit kan je gaan gymnastiseren. Let wel op dat je beide kanten ongeveer dezelfde oefeningen vraagt en ook qua intentie hetzelfde.

Hoe stijg je trouwens op? Zo vanaf de grond of met een krukje? Als je opstijgt, "hang" je dan aan je pony of zit je er zo op?

midgie

Re: hoe,spieren/schouders naast schoft opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:43

Idd rechtricht oefeningen gaan doen, stelling buiging , zorgen voor de ruimte bij de nek, letten op een ontspannen onderhals, zijgangen , dus veel gym werk doen, kun je heel mooi aan de hand doen , want vaak belemmer je met je zit veel spieren, dus ook aan je eigen houding en zit werken en een goed passend zadel is ook erg belangrijk, desnoods de komende tijd met BBP rijden, zodat je echt kan voelen wat er gebeurd .
Idd ook via een opstapje opstappen,

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 14:30

ik rijd klassiek dus rechtrichten en ''losgelassenheid'' is de hele training aan de orde.voor een bbp is hij te ''rillerig'' en ik te stuntelig/stijf,bovendien heeft hij behoorlijk knieachtie en zal het verplichtte doorzitten en het ''enge''bij hem ervoor zorgen dat hij juist vasthoud in de rug/hals en zelfs dus paniekerig wordt.

(ik rijd m-dressuur met hem trouwens)

ik stap gewoon links op,(zit er dan in 3 tellen op) en rechts af(ik dacht daar ook een ''evenwicht in te hebben).

het zadel past prima en mijn houding is al zeker verbetert na de zitlessen van equimotion van bokt.(kan altijd beter en leniger uiteraard). ;)

ik ben nu benieuwd of het meer hogerin/meer verzamelen op die plek ook mee helpt aansterken?
dit vraag ik korte periodes met wisselend hals laten strekken en lager instellen.

hij is trouwens zeer los in zijn bewegingen/mond en rug.(het is al zo heerlijk rijden op hem :D )

chrisje_83

Re: hoe,spieren/schouders naast schoft opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:36

Je pony zal toch niet echt recht zijn, anders is zijn ontwikkeling ook wel meer in verhouding ;) Laat anders eens iemand je zadel controleren of een ostheopaat je pony. Misschien dat er ergens toch iets klem zit waardoor hij niet goed kan ontwikkelen.

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:21

midgie schreef:
Idd rechtricht oefeningen gaan doen, stelling buiging , zorgen voor de ruimte bij de nek, letten op een ontspannen onderhals, zijgangen , dus veel gym werk doen, kun je heel mooi aan de hand doen , want vaak belemmer je met je zit veel spieren, dus ook aan je eigen houding en zit werken en een goed passend zadel is ook erg belangrijk, desnoods de komende tijd met BBP rijden, zodat je echt kan voelen wat er gebeurd .

wat is bbp?

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 09:45

lnda_ schreef:
midgie schreef:

wat is bbp?

barebackpad :)