Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Henkjan schreef:Ik heb er ook zo 1 gehad, die je er met geen mogelijkheid over kon krijgen.
Heeft je pony vroeger al wel gesprongen met iemand?
Hoeveel voer geef je hem? Is er ooit iets gebeurd in het parcours?
Misschien is het een mogelijkheid om eerst een keer BB te springen (50 cm oid) Dan mag je altijd het parcours afmaken (bij ons teminste)

ismy schreef:oehh wat is dit moeilijk !
en het hoofdstel dan ?
alleens met sporen gereden ?
al wat dressuur wedstrijden gereden ?
en hoe ging het toen goed ?
misschien kun je wat bij zijn vorige eigenaar uithoren ?
of is die ergens bang voor bij concour ? ( wat me niet lijkt . )
misschien had ie toen ook wel wat problemen, naja ik weet niet of je hem zelf hebt ingereden , maar het kan.
maar probeer iets wat bij zijn vorige eigenaar (A)

rianceles14 schreef:knooopje@ Hij heeft geen verlatingsangst want met buitenrit etc. gaat die prima alleen. En hij trekt wel heel erg naar het paard op stal dat deed die ook met de oefencross in Lunteren met opzadelen enzo maar zodra ik weg ben is er totaal geen probleem meer . Misschien is het wel een goed idee om eens met 2 paarden de ring in te gaan, proberen kan altijd!
mo_van_dijk@ Het is inderdaad de pony uit mijn profiel. Hij springt binnen wel beter en heb dus ook wel eens goeie rondjes gereden. Maar de laatste tijd is het wel erger geworden.

joopie7 schreef:Misschien een paar keer BB starten? Tegenwoordig kun je bij heel veel wedstrijden eerst BB starten om daarna alsnog B te starten, dan heeft je paard het parcours al een keertje gezien en is het een stuk minder eng. Voor de rest zelf proberen rustig te blijven en niet te veel in de stress te raken, zie het parcours als een oefenparcours. Vaak heeft het namelijk met je eigen stress te maken wat het paard aanvoelt.

diddletje schreef:ik heb een tijd geleden precies hetzelfde probleem gehad met een pony.
Deze deed het omdat hij wist dat ik er in de ring niet echt veel aan kon doen en dat hij na 3 stops weer naar huis mocht.
wij zijn een keer met een paar andere paarden naar vreemd terrein geweest compleet met vlechtjes en ergens anders in gesprongen binnen gereden en gegroet alsof het echt wedstrijd was. toen hij op de eerst wou stoppen stond mijn instructeur daar en die heeft hem een tik gegeven. dit heeft hij misschien 2 of 3 keer gedaan en daarna heeft die pony nooit meer gestopt en springt nu in itaslie. ik kan aan je verhaaltje niet afleiden of het dezelfde oorzaak heeft als bij mij maar misschien een idee?

previr schreef:blijkbaar hebben sommige gewoon door dat ze in parcours de kans krijgen.
waarschijnlijk ben je al zenuwachtig, pony voelt dat.
daarbij bij 3x weigeren moet je t parcours uit, dus pony wint.
beste wat je kunt doen is je pony een keer parcour in laten rijden door een sterkere en meer ervaren ruiter die je pony er doorheen rijdt.
rianceles14 schreef:diddletje schreef:ik heb een tijd geleden precies hetzelfde probleem gehad met een pony.
Deze deed het omdat hij wist dat ik er in de ring niet echt veel aan kon doen en dat hij na 3 stops weer naar huis mocht.
wij zijn een keer met een paar andere paarden naar vreemd terrein geweest compleet met vlechtjes en ergens anders in gesprongen binnen gereden en gegroet alsof het echt wedstrijd was. toen hij op de eerst wou stoppen stond mijn instructeur daar en die heeft hem een tik gegeven. dit heeft hij misschien 2 of 3 keer gedaan en daarna heeft die pony nooit meer gestopt en springt nu in itaslie. ik kan aan je verhaaltje niet afleiden of het dezelfde oorzaak heeft als bij mij maar misschien een idee?
Bedankt voor je reactie. Zal misschien best dom staan maar misschien is het wel een idee. Want hij weet donders goed dat het op wedstrijd moet gebeuren en daar gaat het dus ook altijd mis en verder springt die dus overal. Ik ga met les wel eens naar een ander terrein waar dan een parcour staat en daar gaat het ook goed, maar zal het eens proberen. Had ik al eens vaker bedacht: gewoon in je wedstrijdoutfit met knotjes en alles en een bel meenemen! haha
, denk dat je een hele slimme pony hebt die te goed weet hoe die onder het werk uit kan komen. Ik zou dit zeker eens proberen! 
diddletje schreef:hey TS ben je al opgeschoten?