aanleren beenhulpen jong paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

edith2

aanleren beenhulpen jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 22:14

hallo bokkers,
wie kan mij wat tips geven over het aanleren vd beenhulpen? dan bedoel ik niet aansporen en lopen maar bijv het buigen om het binnenbeen e.d.
of het niet wegvallen over de schouder. Nu ben ik nog niet zo ver hoor met mijn ruim 3-jarige maar ik wil van jullie eens horen hoe jullie dat doen!
Grtjs Edith

danique38

Re: aanleren beenhulpen jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 07:47

gewoon eerst het sturen aanleren en dan heel duidelijk met je been de hulp geven veel bogen rijden en dat soort dingen. En als je op de hoefslag stapt dan gewoon je binnen been eraan. en een beetje stelling vragen maar 1 of twee passen en dan zo steeds wat meer vragen als ze maar de hulp van het binnenbeen begrijpt.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:57

Je zou het wijken voor druk vanaf de grond kunnen oefenen, eerst b.v met los werk en grond werk en dan aan de hand,
Aan de hand kun je leren wijken voor de teugels , zodat als je erop zit je de schouder kan besturen.
Je kan ook eens op de site www.paardenbegrijpen.nl kunnen kijken hoe je dit allemaal vanaf de grond kan bereiken om beter onder het zadel te werken , zeker bij een jong paard is het fijn als je al wat van te voren kan uitleggen vanaf de grond.

Arros

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:46

Gewoon in alle rust je hulpen blijven herhalen.Tot hij snapt wat je bedoelt.Hij is wel pas drie.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:35

Inderdaad wat 'midgie' zegt. Doorgrondwerk het paard leren wijken voor druk en buigen op druk.
Heb je het via de grond erin ga je er onder het zadel mee aan het werk. Hierbij is het ook verstandig
iemand bij je te hebben die je helpt en weet wat jij doet,wil en kan :D .

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 19:24

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reakties. Ben ik inderdaad allemaal mee bezig. Sturen en wijken voor druk vanaf de grond geleerd. Heb er ook pas een keer of 3 opgezeten hoor dus het speelt nog niet echt. Leuk om jullie reakties te lezen, grtjs!