Sinds ongeveer een maand heb ik een verzorgpony waar ik 2 keer per week naar toe ga. Hij is echt super lief (het is trouwens een Haflinger), maar ik heb tijdens het rijden wel een probleem. Omdat er geen bak is, rij ik buiten of op een weiland in de buurt. Maar onderweg, of dus op dat weiland, duikt hij meteen naar beneden om gras te gaan eten. De eigenaresse gaf me de tip om één teugel losser te doen en gewoon flink te schoppen. Maar als ik zijn hoofd dan omhoog heb, duikt hij meteen weer naar beneden! En dan is er nog het probleem dat als ik dus schop, dat hij naar achteren loopt. Ik heb al een keer bijna in een kas gezeten en ook een keer bijna in de sloot, dus ik vind het een beetje eng
Het is zelfs zo erg dat hij onder het draven/galloperen ineens stopt en wegduikt!
Heeft iemand tips hiervoor hoe ik hem aan kan leren dat hij niet naar het gras duikt?
Ik rij met handschoenen aan omdat ik dan meer grip heb, maar die zijn al helemaal kapot van het trekken!
Eventjes laten grazen (hij staat wel op een wei, maar daar is bijna geen gras meer) voordat ik ga poetsen en opzadelen werkt juist tegen, dan gaat hij juist nog meer naar het gras duiken!
Alvast bedankt!

? 
En toen heb ik een touw aan het halster vastgedaan (ik rijd met een dually halster) en aan de knop van het zadel
. 
Je hoeft je paard
Kan aan mijn liggen hoor, maar om nu mijn paard met een zweep een piets over 't hoofd te geven,