Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ch_ntii123 schreef:Zelf ben ik ook geen voorstander van het longeren vooor het rijden, het paard moet immer meteen doen wat er gevraagd wordt (op een wedstrijd longeer je ook niet eerst toch?:))

Yasminaa schreef:typisch geval van dwars zijn en lekker zn eigen ding doen.
Ik snap best dat je aan de teugel wil rijden. wat ik uit je verhaal begreep is dat je paardje goed zn best doet en luistert ik zou even een slof gebruiken ik ben er eigenlijk tegen maar het helpt wel.Ik zou het wel in de bak gaan oefenen als je buiten begint met oefenen is het zoveel in 1 keer.
Ik snap best dat je aan de teugel wil rijden. wat ik uit je verhaal begreep is dat je paardje goed zn best doet en luistert ik zou even een slof gebruiken ik ben er eigenlijk tegen maar het helpt wel.Ik zou het wel in de bak gaan oefenen als je buiten begint met oefenen is het zoveel in 1 keer.