Springtips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Springtips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 20:02

Ik ben met mijn paardje sinds vorige week begonnen met springen. Voorheen kreeg ik haar al niet eens een balkje over; nu dus wel, en tot mijn grote verbazing ook over een hindernis - en ze bleek nog talent te hebben ook. Ik heb nog nooit van mijn leven gesprongen, en heb dus geen idee hoe ik haar kan helpen, en wat ik wel/niet moet doen.
Springles is zeker een mogelijkheid, en mocht ze het echt leuk blijven vinden ga ik dat ook absoluut doen; maar na één keertje proberen vind ik het daar nog wat te vroeg voor, misschien besluit ze morgen wel dat ze er toch niet zoveel aan vindt.

Maar ik zou dus wel graag willen weten waar ik zelf alvast op kan letten, zodat ik haar in ieder geval niet vreselijk in de weg. :)

Horsiesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:07

zit haar vooral niet teveel in de mond in het begin !!!
daar kunnen ze hard van gaan worden in de rug , en is echt niet goed voor jou paardje en voelt zeker niet fijn aan voor jou
probeer haar ook vooral niet te helpen voor de sprong laat ze zelf haar passen kiezen zo leert ze afstanden zelf afstanden te zien

veel succes

ikduss

Re: Springtips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:32

Ik ga mee met wat hierboven word gezegt.
En als ik jou was, zou ik alleen gaan springen als je les hebt van iemand die ervaren met springen is. Dat is nog het beste denk ik.
Veel succes, ik hoop dat het gaat lukken met springen!

NOVEMBERx92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:35

Hoe hoog spring je nu ongeveer ?
Ik zou niet meteen te hoog beginnen.
Meeveren in de beweging van haar sprong.
Teugels meegeven en goede springhouding aannemen

veel suc6

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 21:09

Rijd bitloos, dus zit sowieso niet in haar mond - maar ik snap wat je bedoelt, en probeer inderdaad ook goed mee te geven.

We springen echt niet hoog, denk dat we de 50cm net aan halen, of nog niet eens. En we beginnen sowieso lager. Zij heeft volgens mij ook nog nooit gesprongen, dus wil er ook de tijd voor nemen.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:42

Vergeet je dressuurwerk niet ;)
Werk haar lekker los op grondbalkjes of cavaletti's en bouw van daaruit het springen wat op.

Fiett

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:13

als je komt aangereden lang genoeg blyven rechtzitten, alleen als jij springt ga je in verlichte zit en geef je mee met de teugels .
als zij van verder springt, meot je proberen katterap mee te zyn en alsnog met je teugels meegeven.
doe alles op het gemak en neem zoiezo 1x een springles, als ze probeert te weigeren ofzo , moet je zorgen dat ze er wél overgaat en als ze weigert NIET naast de sprong laten gaan, je zet haar stil voor de sprong maar laat haar dr niet naast gaan (:

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:18

Jij hebt nooit gesprongen en je paard ook niet? Neem dan toch een instructeur, ook al is het maar voor twee keer (je geeft zelf aan dat jullie het misschien niet lang leuk vinden). Toch is dit zeker gezien jullie combinatie het beste voor jullie allebei. Zo kunnen jullie beide niets verkeerds aanleren.

ration

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:35

ik ben he eens met kris. lekker lessen nemen

Kristl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:12

Beter dat je de basis even leert van iemand die er veel van af weer een instructeur dus. En kan je in je vrijetijd genoeg zelf oefenen. Maar het is zo belangrijk de basis goed te weten. :j

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:07

goed meegaan een haar teugels niet te strak houden.

Isacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:29

goed meegaan op de sprong ja maar niet te vroeg! Altijd goed kontakt houden en benen erbij. Maar echt neem gewoon 1x les met 1x les weet je al zoveel meer dan wat wij je hier kunnen vertellen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:51

Dit is een topic van 2 jaar oud. Ik denk dat de TS wellicht al een oplossing heeft gevonden :-)