Aah vast pakken..
Heerlijk is dat *zucht* dat doet ie van mij ook zo erg soms..pfff
Als hij vast pakt op 1 kant dan betekent dat dat hij de andere kant (teugel) niet aanneemt.
Zorg ervoor dat je de teugel waarop die vast pakt dus niet ook gaat vastpakken,maar dat je hm juist normaal,los aanleuning houd. Speel wat met de andere teugel en geef beetje been. Zorg dat hij niet kan vastpakken op de kant waarop hij vastpakt, maar automatisch op de 'goede'kant moet aanpakken.
Meestal komt het vastpakken op 1 kant , dat paard niet goed is rechtgesteld of over de buitenschouder wegloopt in bv een volte.
de tips:
Als hij op 1 kant vast pakt en hij echt niet je andere kant wilt aannemen wil het wel eens helpen om idd een lichte ophouding te geven op de kant waarvan die vastpakt. +!! been! niet vergeten; been heel belangrijk!!
Als je dit hebt gedaan, direct ervoor zorgen dat je weer loslaat en dat je de andere teugel erbij hebt,zodat hij die aanneemt.
Beloon hem als hij dit doet door de teugels op los contact te houden (wel genoeg contact) naja je snapt wel wat ik bedoel..
en ook veel voltes te rijden.
Bv volte verkleine en vergroten. Voltes 15meter etc
Let er ook op dat je paard goed recht loopt op de rechte stukken.
Als je uit de bocht komt zorg ervoor dat hij zn schouder goed meeneemt..
Dus buitenbeen er goed bijhouden in een bocht
Ehm
wat nog..
Ow ja, bij mij wilt klein stukje schoudervoor, schouderbinnenwaarts ook wel eens helpen
Of eens laten doorbuigen (denk aan je been!!)
Ik ben niet zo heel goed in uitleggen...
maar ik hoop dat je me begrijpt.