Naar beneden bijten + probleem strakke teugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Okira

Naar beneden bijten + probleem strakke teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 21:10

Hoi,

mijn paardje slaat heel veel met haar hoofd naar beneden. Ze doet dit als ik haar aan losse teugel neem + ook als ik haar vaster neem (maar minder dan). Het probleem als ik haar vaster neem is dan weer dat ze zich volledig opspant en dat ze niet meer kan draven of gewoon stappen dan gaan we trippelen of zoiets stap-galop-ig.
Haaktanden heeft ze niet.

Misschien nog iets dat kan klaarheid scheppen ; ik rijd met een dubbelgebroken bit, ze probeert veel haar tong over het bit te schuiven en als ik haar aftoom en de neusriem gaat open strekt ze haar mond volledig open, precies of ze heeft kramp in haar mond.

Herkent iemand dit? + heeft iemand een oplossing (vooral voor het hoofdschud probleem), het andere kan ik denk ik oplossen met losrijden maar daarvoor moet natuurlijk probleem 1 worden aangepakt... :)

chrisje_83

Re: Naar beneden bijten + probleem strakke teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:44

Heb je ook les van iemand?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:48

Misschien de tandarts een laten kijken, de sperriem van je hoofdstel halen en de neusriem niet te straks doen.
Wat doet ze als je bitloos rijd??

Okira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 19:54

Hoi,

ik krijg geen les meer aangezien mn paard thuis staat en ik geen trailer heb om naar de manege te gaan... Ik ga in ieder geval al proberen om de neus en sperriem wat losser te maken... Als dat niet veel verandert zou ik proberen mn ander bit erin te steken (enkel gebroken), of zou dit het nog erger maken?

Groetjes

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:26

Er zijn ook mensen die thuis les komen geven, een ander bit heeft denk ik weinig zin, zou eerder bitloos proberen dan.
Zoek de fout eens bij jezelf, hoe is jou zit , hoe zijn jou handen, zet je die vast, denk dat het probleem bij jou zit en het paard aangeeft met zijn mond open en hoofd slaan dat jij goed fout bezig ben, luister naar je paard.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:39

Ik sluit me bij Midgie aan.
Zoek eerst het probleem bij jezelf. Tong over het bit gooien is vaak een reactie door een te strakke ruiterhand, een ander bit helpt daar niet tegen. Wel een betere en vriendelijkere hand!
Zoek een instructeur in de buurt die aan huis komt om jou te helpen met je problemen!

Okira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 16:56

Mja... Ik heb thuis les gehad.. Nooit commentaar gekregen op mn handen.
Wel raar dan dat hoe ik de teugels ook vastneem, ze het blijft doen... Zal dan nog maar eens contact opzoeken met mn instructrice..