Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aeolusnr1 schreef:Toch zou ik zeggen neem privéles, een groepslesje in de manège is daar echt geen oplossing voor, en goede tips geven zo van achter de pc , is echt onbegonnen werk, want het is niet wat je doet maar hoe je het doet dat bepalend is voor een goed succes, en dat moet je dus echt wel kunnen zien.
Kaka schreef:Ik krijg uit jouw verhaal meer het idee dat jouw paard geen flauw idee heeft wat je bedoelt als je haar op je zit terugvraagt. Dan heeft het ook geen nut om tientallen voltes te draaien. Met een beetje pech creeer je alleen maar spierpijn. Hoe reageert ze op je stem? Komt ze aan de longeerlijn wel terug? Zo ja, dan zou ik 10 stappen terug doen en die stemhulp opnieuw koppelen aan de juiste hulp onder het zadel. Zorg voor goede begeleiding op de grond, die je kan vertellen wanneer je teveel doet en heb geduld, heel veel geduld.
M_erell schreef:Kaka schreef:Ik krijg uit jouw verhaal meer het idee dat jouw paard geen flauw idee heeft wat je bedoelt als je haar op je zit terugvraagt. Dan heeft het ook geen nut om tientallen voltes te draaien. Met een beetje pech creeer je alleen maar spierpijn. Hoe reageert ze op je stem? Komt ze aan de longeerlijn wel terug? Zo ja, dan zou ik 10 stappen terug doen en die stemhulp opnieuw koppelen aan de juiste hulp onder het zadel. Zorg voor goede begeleiding op de grond, die je kan vertellen wanneer je teveel doet en heb geduld, heel veel geduld.
ja klopt ze heeft geen flauw idee wat het betekend, ze is al 10 dus het is best lastig.
tijdens het longeren loopt ze ook rustiger en komt ze terug als ik hoo zeg.
misschien is dat wel goed om inderdaad het haar zo te leren.