afwisselen van bitloze hoofdstellen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ccathalijne

afwisselen van bitloze hoofdstellen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 21:02

Ik rijd sinds een tijdje bitloos en nu had ik al een hackamore (korte scharen) en een sidepull die ik afwisselde (de hackamore voor in het bos en verder de side-pull). Nu heb ik een heel mooi bling bling kruislings (onder de kaken) hoofdstel gekocht en vroeg ik me af of het kwaad kan als je deze afwisselt. Weet iemand hier iets van, of heeft iemand er ervaring mee?

Arabesk

Re: afwisselen van bitloze hoofdstellen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:13

Ik wissel ook weleens af, omdat zelfs ik soms met een setje wil rijden. Aangezien een zwart dr cookalike niet staat bij een westernzadel, maar wel bij een wintec. En bij mijn westernzadel past weer beter een sidepull of een touwhalster.

Het maakt niet heel veel uit bij mijn paard met welk hoofdstel ik rij :D

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 07:46

Ik heb ook een aantal bitloosjes en wissel ook wel eens af.
Maakt op zich niet heel veel uit, het enigste wat je vraagt aan het hoofd is de stelling/ontspanning van de kaak en de rest op je zit en indirecte teugelhulp toch, dus wat dat betreft maakt het niet heel veel uit, met een sidepull kun je misschien bij sommige paarden een wat betere stelling krijgen, dat is met een touwhalster en crosrope wat lastiger, tenzij je paard heel goed op je zit al een buiging aanneemt.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:03

afwisselen is geen probleem hoor :P