Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jeanine84 schreef:Als ik sommige pony ruiters zie waar voor alles gedaan word door paps en mams, verschrikkelijk!
Joonas schreef:Ik geef zelf al jaren les en zie vaker dat jongetjes niet geïnteresseerd zijn in het poetsen. Maar het hoort er nu eenmaal bij. Probeer hem uitleggen dat het fijn voor de pony is als die schoon is voor het zadel erop gaat. Ik zelf maak altijd de vergelijking met zand in je kleren. Dat zit niet lekker, schuurt en kan zelfs wondjes veroorzaken. Dat kan ook gebeuren als een pony niet gepoetst wordt voor het rijden. Het rijden vindt hij leuk. De pony zorgt dat hij kan rijden leer hem dat het zijn verantwoordelijkheid is om te zorgen dat de pony het ook fijn vind om met hem te rijden. Dus poetsen voor het rijden en netjes naverzorgen na het rijden. Het poetsen hoeft niet lang te duren, zorg ervoor dat de zadel en singelplek schoon zijn, de benen ook als het dier beenbescherming heeft en de hoeven zijn uitgekrabd. Doe het eventueel samen zoda het sneller gaat. Uren tutten is echt niet noodzakelijk.
Jeanine84 schreef:Ja dat snap ik..en dat vind ik ook moeilijk..maar aan de andere kant..wat is nou een borsteltje er over heen halen? Als ie paardrijden écht leuk vind zou dat toch niet teveel moeite moeten zijn? Daarom misschien toch maar eens vragen of ie het echt wel leuk genoeg vind..hij is nog maar 8 en even niet meer paardrijden kan ook geen kwaad natuurlijk!
Die beseffen ook nog helemaal niet dat het rijden pas kan op voorwaarde dat je je paard verzorgt. Dit kan natuurlijk nog komen als hij ouder wordt. Maar een beetje uitleg erover kan wel handig zijn.
Akelig herkenbaar.
.
Chrissy_ schreef:Jeanine84 schreef:Ja dat snap ik..en dat vind ik ook moeilijk..maar aan de andere kant..wat is nou een borsteltje er over heen halen? Als ie paardrijden écht leuk vind zou dat toch niet teveel moeite moeten zijn? Daarom misschien toch maar eens vragen of ie het echt wel leuk genoeg vind..hij is nog maar 8 en even niet meer paardrijden kan ook geen kwaad natuurlijk!
Daar denken kinderen van die leeftijd echt nog niet zo over na hoorDie beseffen ook nog helemaal niet dat het rijden pas kan op voorwaarde dat je je paard verzorgt. Dit kan natuurlijk nog komen als hij ouder wordt. Maar een beetje uitleg erover kan wel handig zijn.
Het rijden maakt het dan blijkbaar allemaal wel weer goed, anders vond ie het waarschijnlijk al niet eens leuk meer.
misschien toch meer angst dan..