Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
amondi schreef:hulpteugels? slof?

Zodra ze het moeilijk gaat vinden of zodra jij even wat strenger wordt, dan haalt ze dit trucje uit de kast. Ik rij zelf een Haflinger die op het grasveldje dichtbij stal ook telkens aan de haal wil richting huis
Het is haar 2x gelukt maar sindsdien kan ik haar elke keer gelukkig voor zijn (ze is een beetje voorspelbaar
)
zeker met een bit zal ze binnen no time ook door dat bit heen rennen en dan zit je weer met de gebakken peren...
hestejente schreef:Veel paarden geven een soort vooraankondiging. Ik heb eens een paard ontmoet dat met haar ene oor wiebelde wanneer ze iets uit ging halen. Mijn paard mest wanneer hij wat van plan is. Dus het zou handig zijn als je op tijd kon ingrijpen. Wanneer de pony eenmaal aan de ren is is er geen houden meer aan zo te lezen. Oplossingen als ander bit, hulpteugels en one-rein-stop (met touwhalster of anderszins) zijn allemaal geen echte oplossingen. Die werken maar even en zijn louter symptoombestrijding.
) En ik heb ook gezegd: zoek informatie op.