Ik rijd een pony die absoluut niet wil dat ik wat van haar vraag. Eerst was het vooral bokken als ik been gaf, maar dat is al redelijk opgelost. Nu heeft ze dus iets nieuws verzonnen, en dat is heel hard wegsprinten als ik begin te vragen (dus gewoon al bij rustig knijpen met mijn hand). Vooral in draf gaat ze dus wegsprinten, in stap gaat ze heel irritant huppelen.
Ik dacht eerst dat ik misschien teveel been gaf, en te weinig vroeg, of juist te veel, maar ik krijg het dus echt niet voor elkaar.
Oke, het lukt me alleen als ik haar heeel erg moe maak, dan is ze minder druk en kan ik haar beter tegen mijn hand aandrijven, maar ik vind het dus heel irri dat ik eerst 2 uur moet rijden voor ze het pikt dat ik wat begin te vragen. En als me dat lukt komt ze ook heel makkelijk naar beneden, maar het probleem is dus bovenstaande.
Vanzelfsprekend ligt het probleem ergens bij mij, ik krijg elke week priveles en we werken aan deze dingen, maar hebben jullie misschien tips, waar het aan kan liggen of wat ik fout kan doen etc. Met Trix's gebit is niks mis, en met haar rug ook niet.

Vold de jury niet leuk en we waren dus laatste..