,Mijn paard liep vanaf november 2008 niet goed (kreupel)
Na vele bezoeken aan dierenarts, klinieken. en zelfs na 2 weken kliniek wisten ze nog niet wat er aan de hand was met haar.
We hebben in Januarie een Ostheopaat laten komen, en gelukkig maar. hij zag dat ze scheef was, ze zette haar linkerachterbeen naast haar lichaam, waardoor ze haar rechtervoorbeen belaste, en hier was ze kreupel op (klinkt heel logisch, maar we zijn heel wat maanden verder ondertussen)
Nu is ze weer goed dat ik er op mag rijden sinds 2 weken ongeveer.
Ik merk met rijden dat ze links gebogen is, heel erg.
Ik vind zelf dat les nu nog te zwaar is voor haar, geen conditie. ze houd het geen halfuur vol. per 1sep ga ik naar een andere stal. en dan ga ik weer beginnen met lessen.
Welke oefeningen zijn nouw goed voor haar? ik probeer altijd rechterstelling te houden als ik linksom rijd. aangezien ze altijd zelf erg de linkerstelling pakt doordat ze zo links gebogen is.
Rechtsom gaat wel goed. Maar ik mag van de ostheopaat nog geen scherpe wendingen maken, dus gewoon grote voltes rijden enzovoort
ik wissel erg af met stelling. ook de galop vind ze hierdoor erg moeilijk. ze springt altijd in de verkeerde galop aan, zijn er nog speciale dingen waardoor ik haar kan behelpen in de goede galop te springen?(even voor de duidelijkheid,ze was net ingereden toen ze kreupel werd)
Ik merk al wel dat ze zo'n stuk rechter is geworden, in het begin liep ze steeds traver , ze gooide echt der kont en hoofd naar binnen toe.Dit doet ze al niet meer
Ik hoop op tips!
Graag niet zeggen je hebt les nodig, dat krijg ik per 1september