hallo allemaal,
Ik heb een Manhattan x Jasper van 6 jaar.
Ze is eigenlijk altijd al wel een moeilijke merrie geweest. heel onrustig met haar hoofd al vanaf zadelmak maken.
in de loop der jaren is dan goed minder geworden maar echt het bit aannemen deed ze eigenlijk niet.
Nu zijn er ook wat dingen voor gevallen waardoor ze maanden achter elkaar stil heeft gestaan. (ik heb een blessure gehad en zij heeft een veulen gekregen).
na dat ze 2 maanden was bij getrokken van haar veulen, ben ik het weer op gaan pakken, dit was eind zomer 2008.
Ik krijg 1 keer in de week les. en het ging steeds beter. zelfs startkaart aangevraagd in 2009.
Ik had me 5 mei j.l. ingeschreven voor de wedstrijd zo goed ging het zelfs.
maar toen ging het fout.
haar jaarling hebben we in moeten laten slapen in april en haar moeder beviel op 1 mei van een hengst.
haar moeder staat naast haar.
en eingelijk kan ik wel zeggen dat ik nu een heel ander paard heb. ik weet niet of dat komt door deze gebeurtenissen.
vanaf dat moment is ze heel kroelerig geworden, wat ze anders totaal niet was.
en met rijden is ze weer heel moeilijk geworden. ik moet nu zelfs met slof rijden om haar een beetje nageeflijk te rijden.
de hoefslag volgen is zelf niet van toepassing. als ik links wil gaat ze rechts, als ik een volte wil rent zij recht uit.
aan de longe doet ze het dan wel weer fijn met slof, zoekt ze zelfs het bit op.
ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik kan doen.
als het goed is komt iemand me helpen met springen want dat vond ze normaal gesproken echt super leuk. alleen ben ik helaas nog niet kundig genoeg om hoger te gaan.
weten jullie misschien iets?
als ik mijn andere paarden ga rijden is ze bijna boos dat ik haar alleen gelongeerd heb.
Laatst bijgewerkt door biesje op 16-08-09 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt