Welk been?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naide_and_me

Welk been?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 13:12

Hey,

ik heb altijd geleerd wanneer ik naar rechts ging, ik men rechterbeen tegen het paard moet leggen. Om naar links te gaan, men linkerbeen tegen het paard moet leggen. Als ik een wending wil maken rond zijn achterhand of voorhand, dan leg ik men rechterbeen ertegen als ik naar links draai en men linkerbeen als ik naar rechts draai.
Maar nu nam ik les bij een ranch waar ze bitloos rijden en toen ik afwenden zeiden ze me dat ik men rechterbeen er moest tegenleggen als ik naar links ging en als ik naar rechts wou, men linkerbeen.
Nu ben ik dus in de war want ik weet niet meer wanneer ik welk been moet gebruiken. Op deze ranch reden ze wel western dus misschien is het daarom dat het omgekeerd is. Want ik rij dressuur.

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:17

allebei je benen.. anders zwaai je een beetje uit..

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 13:18

Clausje schreef:
allebei je benen.. anders zwaai je een beetje uit..

Hoe bedoel je?
Ik 'duw' altijd een beetje meer met het been waar hij heen moet. (ik rij bitloos)

MiSsY_Me

Re: Welk been?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:21

Dressuur is het ook zoals die ranch het zei. Als je naar links wil, druk je je rechterbeen aan. Zo duw je hem zegmaar naar links met je been. En naar rechts linkerbeen ;)

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:22

en dan houd je je andere been een beetje naar achteren toch? tenminste zo doe ik het :)
( wel met bit :)) )

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:24

Nee, juist dat been waarmee je stuurt, stel je wilt links, leg je je rechterbeen iets achter de singel en druk je aan. Je linkerbeen oefen je geen kracht mee uit en hou je op de plaats of ietsje meer naar voren. (Zoals ik geleerd heb hoor, haha xD)

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:28

ja oke, maar ik moet (bij mij paard) mijn binnenbeen er ook echt bijhouden anders komt ie toch weer binnendoor gevallen..
dus eigenlijk op 2 benen

edit: weet niet of het bij bitloos anders is hoor.. nog nooit geprobeert

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:37

Clausje schreef:
ja oke, maar ik moet (bij mij paard) mijn binnenbeen er ook echt bijhouden anders komt ie toch weer binnendoor gevallen..
dus eigenlijk op 2 benen

edit: weet niet of het bij bitloos anders is hoor.. nog nooit geprobeert

jaa, daar heb je ook weer gelijk in haha xD

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:31

huh? je zegt toch steeds t zelfde? of hoe zie ik dat nu?
-dan leg ik men rechterbeen ertegen als ik naar links draai en men linkerbeen als ik naar rechts draai.
-toen ik afwenden zeiden ze me dat ik men rechterbeen er moest tegenleggen als ik naar links ging en als ik naar rechts wou, men linkerbeen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:07

Binnenbeen op de singel en buitenbeen iets daarachter. Je stuurt ook met je buitenteugel, door een ophouding te maken.

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 18:13

Er ligt geen verschil tussen beengebruik bij bit of bitloos maar ik zeg het maar omdat ik anders weer het antwoord krijg; ik rij op men teugels :P dat antwoord heb ik al eens gekregen :P