Sinds een jaar rijd ik Julia. Daarvoor heeft ze ongeveer 2 jaar stilgestaan. Eerst zijn we gewoon rustig begonnen met longeren en weer aan het zadel wennen. Dat ging prima en ze heeft daar ook geen problemen mee. Het enige probleem is dat als je op haar stapt dat je haar dan niet fatsoenlijk kan instappen. Ze wil meteen in draf en doet dat ongeveer de hele tijd als je rijdt. Als je haar wel kan laten stappen dan loopt ze niet ontspannen. Ze heeft het altijd wel gehad dat ze meteen snel wil maar nu word het echt extreem. Je kan haar ook niet meer laten stoppen want ze loopt echt letterlijk overal doorheen. We hebben ook al naar haar mond en rug laten kijken maar daar was niets mee mis. en ook hebben we al ander zadel geprobeert maar dat had ook geen zin.Ze lijkt er ook echt plezier in te hebben zo snel te gaan en is ook heel drammerig en chaggereinig als ik haar wel eindelijk in stap heb. Ik kan geen buitenritten meer maken omdat dat echt te gevaarlijk word met haar want ze stopt gewoon niet! We hebben zowat alles geprobeert om haar rustiger en ontspannen te laten lopen maar niets schijnt te werken.
ik hoop dat iemand mij kan helpen of een tip heeft om van dit lastige probleem af te komen
of de laatste optie koop een ander bit?? een met appelsmaak dan gaat hij alleen daar maar opletten?? of een scherper bit dat je hem kunt houden??? of een menbit die ze voor haflingers en of friesen gebruiken ( weet ik veel )