Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
RandyOrton25 schreef:ik vind het ten eerste heel goed dat je aan durft te geven dat je je zelf niet ervaren genoeg vind om met een slof te rijden.
ten tweede zou ik ook gewoon even om de tafel gaan zitten en gewoon zeggen dat je er niet mee wilt rijden omdat je bang bent dat je de pony verpest.
ik zou als eigenaar alleen maar blij zijn als mijn bijrijder dat zou zeggen.
. Ik zou het toch naar voren brengen bij de eigenaresse, dit is iets wat je rijtechnisch zal moeten oplossen onder begeleiding van goede instructie. En natuurlijk de standaard dingen als zadel/rug na laten kijken.
).Agnes75 schreef:Heeft de eigenaresse wel eens na laten kijken of de pony lichamelijk wel 100% in orde is? Hij kan pijn in zijn hals of rug hebben, waardoor hij het bit vastpakt. Met een slof maak je het dan alleen maar erger omdat de pony, ondanks de pijn, in een houding gedwongen wordt. Dat wil je zo'n dier toch niet aandoen (zeg dat maar tegen de eigenaresse).
Ook als het niks lichamelijks is, dan is het een kwestie van consequent rijden en hem er niet vandoor laten gaan.En dat kan ook prima zonder slof.
tamaramt schreef:martingaal heeft in dit geval weinig nut
thiedemanne zet je je paard mee vast in een bepaalde houding en slofteugel kun je zelf bepalen hoe of wat
slofteugel is een goede hulpteugel mits je hem goed gebruikt dus nooit echt als teugel gebruiken en nooit helemaal strak; altijd boogje erin en als je geen ervaring hebt met rijden met slof dan alleen rijden onder toezicht