Ik rijd af en toe op het paard van mijn vriend. Nou is dat paard 1.72 en ben ik geen held in grote paarden, maar goed

Mijn vriend rijd nou 4 jaar op zijn paard en rijd al vanaf het begin zagend, doordat hij zijn handen niet stil kan houden. Het paard zijn hoofd gaat heletijd van links naar rechts. Als ik zijn hoofd stil wil houden gewoon recht en mijn handen naast elkaar hou, dan snapt zijn paard er niks van en gaat ontzettend lopen klieren totdat hij weer kan gaan zagen. Nou krijgt hij daar de kans niet voor en race ik af en toe de bak door. Probeer hem zelf heletijd goed voorwaarts te houden zodat hij geen tijd heeft om te zagen, maar het maakt hem niks uit, hij blijft het doen. Alleen in de galop niet.
Paard is ontzettend braaf verder, verder netjes en corect gereden, maar dat zagen!
Heb op zijn paard nog geen les gehad, dus geen instructeur erbij gehad, wel verteld en gevraagd, maar hij wil het zelf eerst zien. Dus na de vakantie ga ik op zijn paard een keer les nemen.
Maar weten jullie nog tips voor voorlopig? Ik weet echt niet hoe ik hem het zagen af kan leren.