Pony wil alleen maar in snelle galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sorsie

Pony wil alleen maar in snelle galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 12:53

Hallo,
ik heb een pony en die wil als ik gallopeer alleen maar keihard. Ik heb geprobeerd haar op een volte te zetten, maar dan gaat ze draven en dan krijg ik haar niet meer in gallop.
Iemand tips?

midgie

Re: Pony wil alleen maar in snelle galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:02

Waarschijnlijk vind ze de galop moeilijk en heeft een balans probleem, dus veel stappen en aan de basis werken, zijgangen in stap aanleren en je zou vanuit een traver draf kunnen aan springen als jij en je paard de zijgangen al beheersen.
Anders gewoon aan de techniek werken, bij het begin beginnen.

Ponytjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:03

ze vind inderdaad waarschijnlijk de galop moeilijk en heeft balans problemen

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:06

midgie schreef:
Waarschijnlijk vind ze de galop moeilijk en heeft een balans probleem, dus veel stappen en aan de basis werken, zijgangen in stap aanleren en je zou vanuit een traver draf kunnen aan springen als jij en je paard de zijgangen al beheersen.
Anders gewoon aan de techniek werken, bij het begin beginnen.

mee eens

vineetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:08

Komt inderdaad waarschijnlijk door onervarenheid. Mijn paardje vond het in het begin ook moeilijk. Ik heb veel geoefend met balans in stap en draf (veel voltes en bochten rijden) en met galap aan de longeerlijn, steeds een iets kleinere volte laten galloperen. Het gaat nu steeds beter!

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 14:37

Oké, bedankt.
Ik zal het proberen ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:48

Waarschijnlijk mist ze kracht in de achterhand. Dit heeft mijn vorige leasepony ook. Tip van die instructrice is: Veel kleine stukjes galoperen. Geen lange stukken, echt korte stukken.

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:54

mijn paard heeft precies hetzelfde probleem gehad, alleen die sprong er nog bij over ook. ik heb 2 maanden alleen maar spieroefeningen gedaan en gelongeert, daarna ben ik gaan rijden eerst alleen stap en draf en hgeel veel overgangen. balkjes rijden is ook heel goed voor de achterhand. zodra ze rustig aan de longe galopeerd kan je erop galoperen en laat er maar eerst wat harder galoperen zodat ze de balans vind. en idd korte stukjes galoperen en elke keer belonen als ze het goed doet, zo ga je steeds wat langer totdat ze op een gegeven moment gewoon normaal kan galoperen.

priscie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:17

eerst aan de longe heel veel oefenen, en dat dan opbouwen onder het rijden zodat je paard niet ineens zo'n moeilijke oefening moet doen bijvoorbeeld..

Freedom_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:50

Dreamy schreef:
Waarschijnlijk mist ze kracht in de achterhand. Dit heeft mijn vorige leasepony ook. Tip van die instructrice is: Veel kleine stukjes galoperen. Geen lange stukken, echt korte stukken.

Dat zou goed kunnen denk ik.

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:41

Ook al wil ze hard, toch je been eraan houden.
Kayim vind de galop ook erg moeilijk en gaat OF snoeihard, OF hij valt terug in draf.

Jouw probleem klinkt bij mij alsof je pony niet aan je been is.

Ga diep zitten en blijf je been eraan houden. Ga desnoods op een kleinere volte en breid dat langzaam uit.

SanVic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:47

ik zou het aan de longe goed blijven trainen. denk dat ze het indd moeilijk vind. goed blijven trainen en dan moet het wel goedkomen:)

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:23

Veel overgangen maken van draf naar galop en dna galop naar draf daar word hij rustiger van en kan hij meer op zijn achterhand komen. En proberen hem bij je te houden met je zit goed zitten en knijpen met je bovenbenen. Volg hem met je zit en probeer hem dan meer terug te rijden

Vassilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:56

Mijn paardje wou eerst ook alleen maar heel snel, maar toen ik hem liet uitrazen viel hij uitzichzelf in een rustig galopje. Als ik nu aangallopeer zit hij steeds sneller in dat rustige galopje. Hij moet denk ik zelf eerst even wennen ofzo..