Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lammie2701 schreef:jana kauwt ook overdreven op haar bit maar ze heeft geen last van haar bit (doet altijd haar mond al open als ik het hoofdstel pak, ja ja zo graag wil ze werken), tandarts is bij haar ook geweest...en mijn instructrice en ik zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat Jana het bit (bustrens met koperkleurig/kopersmaak mondstuk en rvs ringen) gewoon erg lekker vindt, ze kauwt welliswaar hard maar ze ontspant wel super en is heerlijk makkelijk te rijden, als ze niet kauwt dan merk ik dat ook gelijk in het rijden...
JoviBan schreef:lammie2701 schreef:jana kauwt ook overdreven op haar bit maar ze heeft geen last van haar bit (doet altijd haar mond al open als ik het hoofdstel pak, ja ja zo graag wil ze werken), tandarts is bij haar ook geweest...en mijn instructrice en ik zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat Jana het bit (bustrens met koperkleurig/kopersmaak mondstuk en rvs ringen) gewoon erg lekker vindt, ze kauwt welliswaar hard maar ze ontspant wel super en is heerlijk makkelijk te rijden, als ze niet kauwt dan merk ik dat ook gelijk in het rijden...
Dat jouw paard het bit aanneemt bij het in doen, zegt helemaal niets. Veel paarden vertonen dit (geconditioneerde) gedrag, ook wanneer ze gebits-, mond- en/of bitproblemen hebben.
Onlangs bleek dit ook maar weer in een ander topic: JoviBan @ [HAR] Paard accepteerd bit maar niet
we hebben nu een dunner bit aangeschaft waar die veel beter en veel ontspannender loopt
het kauwen is ook afgelopen