Problemen met handen stilhouden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maikaatje

Problemen met handen stilhouden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 16:19

hallo, mensjes :+
Met rijden kan ik echt mijn handen niet op de plaatst houden.
Zelf heb ik het helemaal niet door, maar als ik dan een filmpje van mezelf terug kijk denk ik echt ben ik dat?
Heeft iemand tips waardoor ik dat af kan leren?
Of heeft iemand misschien hetzelfde probleem.

Anoniem

Re: Problemen met handen stilhouden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:09

Iemand mee laten kijken die je er continu op wijst. Mijn instructrice heeft het er letterlijk uitgeschreeuwd :=

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:11

Je schouders en ellebogen ontspannen................... anders lukt het nooit, wat je instrukteur je ook toeschreeuwt.
Probeer maar eens met gespannen schouders met twee bekers vol water te lopen, en dan met ontspannen afhangende schouders. :D

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 22:15

linky schreef:
Je schouders en ellebogen ontspannen................... anders lukt het nooit, wat je instrukteur je ook toeschreeuwt.
Probeer maar eens met gespannen schouders met twee bekers vol water te lopen, en dan met ontspannen afhangende schouders. :D

Ooh das een goede tip dat ga ik eens proberen! :D
Dankjewel :Y)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:17

heb je het ook bij bepaalde gangen? mijn instructrice zegt dat als je in draf staat je je handen naar beneden moet duwen ander gaan je handen mee omhoog ;)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:20

Problemen met rondslingerende armen en benen komen eigenlijk altijd voort uit dat je (nog) niet goed in balans kunt zitten. Dit ga je compenseren in de uiterste delen van je lichaam, waardoor je gaat verkrampen. Je kunt je dus heel krampachtig op je handen gaan fixeren, maar daarmee los je het probleem niet echt op.

Je stabiliteit in het zadel haal je vanuit je "core", je bekken/torso regio. Je buikspieren spelen daar een belangrijke rol in. Als je daar je balans uit kunt halen kan je je armen ook zonder veel problemen los af laten hangen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:22

Ik heb dit ook gehad, maar dan alleen in draf. TIjdens het lichtrijden nam ik mijn handen mee.
Instructrice raadde mij aan tijdelijk (korte tijd) de handen voorop het zadel te zetten (niet vastzetten), zodat je je afleert dat je je handen meeneemt als je gaat lichtrijden. Zo heb ik het vrij snel afgeleerd eigenlijk!

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 22:26

lovey_ou schreef:
heb je het ook bij bepaalde gangen? mijn instructrice zegt dat als je in draf staat je je handen naar beneden moet duwen ander gaan je handen mee omhoog ;)

IK heb het alleen in draf

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:27

dan zou ik indd beginnen met je handen een soort van omlaag te doen als je gaat staan.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 22:29

Equimotion schreef:
Problemen met rondslingerende armen en benen komen eigenlijk altijd voort uit dat je (nog) niet goed in balans kunt zitten. Dit ga je compenseren in de uiterste delen van je lichaam, waardoor je gaat verkrampen. Je kunt je dus heel krampachtig op je handen gaan fixeren, maar daarmee los je het probleem niet echt op.

Je stabiliteit in het zadel haal je vanuit je "core", je bekken/torso regio. Je buikspieren spelen daar een belangrijke rol in. Als je daar je balans uit kunt halen kan je je armen ook zonder veel problemen los af laten hangen.

Dit kan best kloppen, aangezien ik te groot voor me zadel ben geworden.
Ik heb ontzettende pijn in me rug en nek.
Morgen ga ik een test zadel halen hopen dat het helpt!

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:46

Beugelriem om paard zn hals doen en die eerst met twee handen en daarna met 1 hand, afwisseld vast houden.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:27

ik denk dat iedereen dat wel eens heeft
mijn dochter rijd super netjes alleen die handen vooral met doorzitten gaan ze up en down en ik hamer er ook op handen laag maar het lukt haar ook niet altijd

geheim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:24

Je polsen of armen aan elkaar vastbinden.

pol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:36

Even vraagje tussendoor hoe zien jullie stille handen met paardrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:39

Het idee alsof je in een trein zit, je zit stil maar toch beweeg je mee. Meegaan met de bewegingen dus

zonneke1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:04

Polsen aan elkaar vastbinden kan ook gevaarlijk zijn.
Ik heb zo iemand geweten die dat ging testen, haar paardje begon te bokken, zij is er af gevallen en ze heeft haar 2 polsen gebroken.

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:32

Inderdaad een methode waar ik ook niet voor zou kiezen... Mijn leskindjes krijgen altijd een beugelriem om de hals van de pony of een touwtje voor aan het zadel om vast te houden. Is makkelijk los te laten als ze moeten sturen of hand ergens voor nodig hebben en ook makkelijk weer samen met de teugels vast te houden.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:59

Heb je veel spanning in je schouders? Dat is in veel gevallen de echte oorzaak van problemen met de handen. Dus werken aan soepele schouders, fysiotherapie (hoort wie het zegt!).

Ik heb een vergelijkbaar probleem, zie mijn topic over te zachte maar tegelijk een te harde hand. Zijn ook hele nuttige adviezen in gegeven waar ik heel dankbaar voor ben en ik ook ga uitproberen als ik er geld voor heb.

Janice_T88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:21

spanning uit je schouders halen inderdaad

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:38

mick75 schreef:
Heb je veel spanning in je schouders? Dat is in veel gevallen de echte oorzaak van problemen met de handen. Dus werken aan soepele schouders, fysiotherapie (hoort wie het zegt!).

Ik heb een vergelijkbaar probleem, zie mijn topic over te zachte maar tegelijk een te harde hand. Zijn ook hele nuttige adviezen in gegeven waar ik heel dankbaar voor ben en ik ook ga uitproberen als ik er geld voor heb.

Ik heb inderdaad veel spanning in mijn schouders, maar niet alleen met rijden ook met fietsen.
Ik zal eens even in je topic kijken.
bedankt voor de tip!! :D