Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)Mechelfan schreef:Ergens begrijp ik het wel. Paard heeft behoorlijk last van mok, staat zich al twee jaar (samen met nog twee paarden) te vervelen en doet al heel lang waar ze zelf zin in heeft.
aeolusnr1 schreef:Uit heel je verhaal kan ik opmaken dat jij niet de eigenaar bent, da je een paard zocht om wat mee bezig te zijn, en waar je dan ook af en toe op zou kunnen rijden.
Jouw rijervaring ken ik niet, maar je kennis om paarden op te voeden, te trainen is alvast heel beperkt, en das wat nu eerst moet gaan gebeuren.
Eerst grondwerken, vertrouwen opbouwen, grenzen stellen, en leren gehoorzamen op jouw hulpen (stem, houding, zweepje, .....)
Je moet je paard leren voorwaarts te gaan op jouw vraag, hij moet stoppen op jouw vraag, een halve stap verder is een hele stap te veel, je paard moet wijken voor druk, laterale buiging (links - rechts), nageeflijkheid.
Eigenlijk is dit alles best een hele opgave om dit klaar te krijgen, maar tegelijkertijd is het ook waanzinnig leuk om dit werk te doen, en als het nadien dan ook lukt wel een dikke zoen van de juf hééééé.
Maar ik hoor jou heel de tijd zeggen , de eigenaar doet er niks mee, tis allemaal zijn fout, nee jij stelde die vraag en je krijgt nu de mogelijkheid het te proberen, bewijs je zelf , laat zien da je het klaar krijgt, begin er zelf aan of zeg gewoon eerlijk dit soort werk zie ik niet zitten en ik zoek een ander paardje, maar wijs niet naar een ander die dan zogezegt fout zou zijn.
Je mag me steeds contacteren , ik doe dit soort werk al heel wat jaartjes.